دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس: تبليغ بيش از حدكالاهاي خارجي، مغاير اصلاح الگوي مصرف است، ايسنا

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: تبليغ كالاهاي خارجي از طريق صدا و سيما، مطالبات خانواده‌ها را افزايش مي‌دهد.

جواد آرين‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با انتقاد از افزايش تبليغ كالاهاي خارجي در صداوسيما و تاثير آن بر مصرف گفت: تبليغ كالاهاي خارجي از طريق رسانه‌ي ملي دو اشكال عمده را به همراه دارد، يكي اين‌كه مصرف‌گرايي را بالا مي‌برد و دوم اين كه مصرف كاذب در جامعه ايجاد مي‌كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: ايجاد مصرف كاذب در جامعه خود آثار سوء اقتصادي و اجتماعي فراواني به همراه دارد، چرا كه وقتي كالايي نياز اساسي يك خانواده نباشد با تبليغات تحميلي، به عنوان يك نياز ضروري مطرح مي‌شود، از سوي ديگر خانواده، نداشتن آن را يك نقيصه و ضعف تلقي مي‌كند و تلاش مي‌كند براي به دست آوردن آن به كارهاي فوق‌العاده مثلا دست زدن به شغل دوم و سوم و يا حتي متوسل شدن به راه‌هاي نه چندان سالم دست بزند.

اين نماينده مجلس افزود: لذا اين تبليغات مطالبات خانواده‌ها را افزايش مي‌دهد و دشواري‌هايي را براي زندگي‌هاي سالم ايجاد خواهد كرد. مشكل ديگر اين‌كه وقتي ما كالاي خارجي را تبليغ مي‌كنيم در حقيقت بازار فروش كالاي داخلي را دچار خدشه مي‌كنيم. بنابراين در بازار توليد داخل ركود ايجاد مي‌شود و بيكاري را به دنبال خواهد داشت و ده‌ها مشكل اقتصادي و اجتماعي ديگر را نيز سبب خواهد شد.

نماينده مردم مشهد در ادامه تصريح كرد: از همه مهم‌تر اين‌كه همه اين فعاليت‌ها وتبليغات تجاري بيش از حد، مغاير با نام‌گذاري سال 88 به نام اصلاح الگوي مصرف است. ضمن آن كه تلاش در جهت بهره‌وري از امكانات موجود، يك اصل تلقي مي‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016