جمعه 1 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاتل سريالي از کتاب هاي آگاتاکريستي الگوبرداري مي کرد، اعتماد

امير رجبي

قاتل سريالي قزوين در جريان بازجويي هاي تکميلي به ارتکاب يک جنايت ديگر اعتراف کرد و گفت در قتل ها از کتاب هاي آگاتاکريستي الگوبرداري مي کرده است. به گزارش خبرنگار ما مهين پيش از اين اتهام کشتن مرد صاحبخانه اش را در سال 85 و قتل چهار زن ديگر را طي بهمن ماه پارسال تا ارديبهشت سال جاري گردن گرفته بود. او شامگاه سه شنبه در جريان بازجويي هاي تکميلي به يک جنايت ديگر اعتراف کرد و گفت روز 4اسفند سال گذشته خاله شوهرش را که زني 45ساله به نام اعظم بود به قتل رساند و توانست خودش را از مظان اتهام دور نگه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنا بر اعترافات جديد مهين، وي در آن زمان اعظم را با قرص خواب آور بيهوش و سپس او را خفه کرد و جسدش را در حياط خانه مقتول انداخت و مدرکي عليه خودش جا نگذاشت.هرچند مهين تا به حال فقط ارتکاب شش قتل را پذيرفته، براي پليس و دادسرا تقريباً مسجل شده او شش زن را به نام هاي کبرا قليچي، عاطفه خراساني، اعظم طاهرخاني، صغرا الله جان، کيميا شجاعي و گرجي حاجي رجب و يک مرد را به نام مافي خرد به قتل رسانده است. قاتل سريالي تاکنون کشتن کيميا را نپذيرفته است.

اين زن در جريان بازجويي ها ادعا کرده به خاطر بدهکاري و تهديد طلبکارانش مجبور به انجام قتل هاي سريالي شده تا اموال زنان قرباني را بفروشد و بدهي خود را بپردازد. مهين در جريان تحقيقات تکميلي بدهي خود را 25 ميليون تومان اعلام کرد و گفت از طريق اموال مسروقه حدود چهار ميليون تومان آن را پس داده است.

محمدباقر الفت - دادستان قزوين - ديروز در گفت وگو با خبرنگار ما درباره اينکه چرا مهين در سال 85 گناهکار شناخته نشده، گفت؛ اين زن در آن زمان ساعت ها بازجويي شد و حتي از مادر وي نيز تحقيق به عمل آمد اما مهين زن بسيار باهوشي است و با خونسردي توانست از زير سوالات فرار کند به گونه يي که مدرکي عليه خودش به دست بازپرس ندهد. تخليه رواني زني با اين هوش کار هر کسي نيست و به همين دليل وي در آن زمان مجرم تشخيص داده نشد. آن زمان در لابه لاي حرف هاي او و مادرش هيچ نکته مشکوکي پيدا نکرديم و اين در حالي بود که تمام فرضيات بررسي شده بود.دادستان قزوين افزود؛ مهين در اعترافاتش گفته از کتاب هاي آگاتاکريستي الگوبرداري و سعي مي کرده هيچ رد پايي از خودش به جا نگذارد. الفت درباره احتمال افزايش تعداد مقتولان نيز خاطرنشان کرد؛ احتمال اينکه متهم افراد بيشتري را کشته باشد، زياد است و ما در حال بررسي اين موضوع هستيم. در حال حاضر پرونده هايي وجود دارد که به نتيجه نرسيده و شواهدي به دست آمده که با توجه به آنها احتمال داده مي شود مهين در آن قتل ها نقش داشته باشد، به همين خاطر در حال بررسي روش هاي به کاربرده شده در جنايت ها توسط مهين هستيم و اين تحقيقات همچنان ادامه دارد.وي درباره برخي اخبار که حکايت مي کند مهين به هشت قتل اقرار کرده است، گفت؛ کوچک ترين مدرکي براي اثبات اين موضوع نداريم ولي در حال تحقيق هستيم و نمي دانيم اعترافات اين زن به چند فقره برسد.

يکي از ابهاماتي که در جنايت هاي سريالي مهين مطرح است، اين است که آيا او واقعاً به تنهايي اين قتل ها را انجام داده يا همدست ديگري داشته است. يکي از شواهدي که احتمال وجود همدست در اين پرونده را مطرح مي کند اين است که مهين پس از قتل اجساد را از خودرواش خارج و در حاشيه خيابان ها رها مي کرده است. اکنون عده يي مي پرسند آيا واقعاً يک زن به تنهايي قدرت حمل جنازه ها را دارد به ويژه آنکه يکي از مقتولان بسيار سنگين وزن بود. بازپرس افروز پيش از اين به خبرنگار ما گفته بود، تحقيقات نشان مي دهد اين زن به تنهايي همه کارها را انجام مي داد و همدستي نداشته است. با اين وجود دادستان قزوين به خبرنگار ما گفت؛ ما فرضيه وجود همدست را هنوز به طور کامل رد نمي کنيم و تحقيقات در اين باره همچنان ادامه دارد.وي خاطرنشان کرد؛ اکنون در حالي بررسي تناقض هايي هستيم که در پرونده وجود دارد. تا پيش از آنکه متهم دستگير شود فشارهاي زيادي به دادسرا وارد مي شد اما اکنون پرونده روند طبيعي خود را طي مي کند و بررسي تناقض گويي هاي متهم و احتمال ارتکاب قتل هاي ديگر توسط وي و همچنين يافتن پاسخ براي سوالات موجود کاري طبيعي است و ما در حال تکميل پرونده هستيم تا به مرحله صدور کيفرخواست برسيم.الفت اضافه کرد؛ به خاطر حساسيت هاي زيادي که در اين پرونده وجود دارد سعي مي کنيم آن را به صورت ويژه رسيدگي کنيم اما برخي شايعه ها درباره اينکه زمان محاکمه و صدور حکم مهين تعيين شده است، صحت ندارد و اگر اتفاقي در اين پرونده بيفتد به گونه يي که در تحقيقات نقصي ايجاد نشود اطلاع رساني کامل و دقيق انجام خواهيم داد.





















Copyright: gooya.com 2016