چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال امريکايي ها از يک کتاب آشپزي پس از 48 سال، ايبنا

يک کتاب آشپزي فرانسوي 48 سال پس از انتشارش در کمال شگفتي در فهرست پرفروش هاي امريکا جاي گرفت. کتاب «استادي در هنر آشپزي فرانسوي» اثر جوليا چايلد که نخستين بار در سال 1961 منتشر شد، از چند روز پيش در راس فهرست کتاب هاي پرفروش نيويورک تايمز نيز جاي گرفت. اين کتاب که با همکاري «سيمون بک» و «لوييزت برتهولد» نوشته شده و مجموعه يي از دستورهاي پخت غذا با استفاده از کره، چربي غاز، گوشت نمک سودشده و ديگر مخلفات لذيذ را ارائه مي کند، از سوي آشپزهاي امريکايي به عنوان غذاهاي مضر براي سلامت مردود شناخته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با اين حال نيويورک تايمز از فروش 22 هزار نسخه از اين کتاب در هفته اخير ياد مي کند، که بيشتر از گزارش فروش اين کتاب در پرفروش ترين سال فروش آن پس از انتشارش بوده است. به گزارش ايبنا به نقل از خبرگزاري فرانسه اما همه اين شوق و اشتياق براي خريد اين کتاب از اکران فيلم «جولي و جوليا» ناشي مي شود که اخيراً بر پرده سينماهاي جهان به نمايش درآمده و در آن «مريل استريپ» در نهايت استادي در نقش اين خانم آشپز مسن ظاهر شده است.

اين فيلم در حالي از کشف آشپزي خانم جوليا سخن مي گويد که وبلاگ هاي مدرن فرانسه هم در تلاشند از دستورهاي غذايي اين کتاب بهره بگيرند. به گزارش ايبنا به نقل از خبرگزاري فرانسه خانم چايلد که در سال 2004 در 91سالگي درگذشت، احتمالاً اگر زنده مي بود از اين موفقيت دچار تعجب مي شد. او که در دهه 1970 در برنامه هاي آشپزي تلويزيوني حضور مي يافت همواره تاکيد مي کرد کره براي سلامت ضرر ندارد. جاي تعجب نيست اگر قيمت اين کتاب 752 صفحه يي که نيم قرن پيش منتشر شده، تنها 40 دلار باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016