دوشنبه 9 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين ترجمه صنعتي زاده پس از مرگ زير چاپ رفت، مهر

آخرين اثر ترجمه يي نويسنده، مترجم و ناشر فقيد ايراني همايون صنعتي زاده که اواخر هفته گذشته بدرود حيات گفت، توسط انتشارات بنياد دکتر محمود افشار زير چاپ رفت. عنوان اين کتاب «جغرافياي اداري ايران باستان» و نوشته آرنولد تويين بي مورخ مشهور انگليسي است که پس از نزديک به يک دهه با اضافه شدن سه مقاله ديگر درباره ايران با عناوين روزگار سلوکيان، روزگار اشکانيان و روزگار ساسانيان دوباره تجديد چاپ شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش مهر صنعتي زاده اين مقالات را در روزهاي پاياني حيات خود و با همکاري تورج دريايي و قدرت پيروزکي ترجمه کرد و در واقع آخرين ايده هايي هستند که وي قلمي کرد و آنها را براي اضافه شدن به کتاب مذکور و چاپ آنها، به انتشارات بنياد موقوفات دکتر محمود افشار سپرد. دکتر همايون صنعتي زاده اين کتاب را نزديک به يک دهه پيش ترجمه کرده بود و همان رمان (در سال 1379) توسط انتشارات بنياد موقوفات دکتر محمود افشار چاپ شده بود. قرار است اين کتاب که حجم آن به همراه نقشه يي بزرگ از ايران باستان به 530 صفحه رسيده و اخيراً هم مجوز نشر خود را از وزارت ارشاد دريافت کرده، هفته آينده در بازار کتاب کشور توزيع شود. همايون صنعتي زاده مدير انتشارات قديمي فرانکلين در تهران بود که با انتشار بسياري از آثار برجسته ادبيات جهان، آنها را به خوانندگان فارسي زبان معرفي کرد. پشتيباني از انتشار دايره المعارف مصاحب، راه اندازي چاپخانه افست، چاپ کتب درسي و مديريت سازمان کتاب هاي جيبي از ديگر کارهاي مهم وي در زمينه کتاب و نشر بود.

او در کنار کارهاي فرهنگي، فعاليت هاي خيريه يي نيز داشت؛ پدرش پرورشگاهي داشت که پس از مرگش، سپس زير نظر او (همايون صنعتي زاده) اداره مي شد. بچه هاي اين پرورشگاه نام فاميل شان را صنعتي مي گذاشتند و يکي از آنها، علي اکبر صنعتي نقاش سرشناس ايراني بود. نام صنعتي زاده همچنين به عنوان يکي از پيشگامان مبارزه با بي سوادي در ايران ثبت شده است. همايون صنعتي زاده چهارشنبه هفته گذشته (4 شهريور) پس از يک دوره بيماري در 84 سالگي در کرمان درگذشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016