سه شنبه 17 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشف ۱۴۵۶ عتيقه دوران ماقبل هخامنشی در آران و بيدگل، فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری شهرستان آران و بيدگل از کشف هزار و ۴۵۶ قطعه شی عتيقه مربوط به دوران ماقبل هخامنشی در اين شهرستان خبر داد.

عليرضا محسنی تبار امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کاشان گفت: ۱۲۶۷ قطعه از اين اشيای کشف شده، سکه‌های تاريخی اعم از بدل و اصل مربوط به دوره‌های صفويه، زنديه و قاجاريه است که برای تحقيقات بيشتر و ارائه نظر کارشناسی به منظور حصول اطمينان از اصالت سکه‌ها به آزمايشگاه ميراث فرهنگی استان ارسال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: ۷۵ لوح شبه سنگی با نقوش سرباز هخامنشی و خط ميخی، ۵۷ مجسمه فلزی از جنس مفرغ و برنج مربوط به دوران اوليه اسلام و ماقبل آن، سه مجسمه سفالی لعابدار با نقوش برجسته از دوران اسلامی، ۳۶ عدد آلات و ادوات فلزی قديمی و ۱۱ عدد پوست باخط‌های باستانی از ديگر اشيای عتيقه کشف شده درشهرستان آران و بيدگل است.
سرپرست ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری آران و بيدگل تصريح کرد: اين اشيا با تلاش نيروی انتظامی جمهوری اسلامی، معاونت آگاهی آران و بيدگل و نيروهای حراست اداره ميراث فرهنگی اين شهرستان و کاشان در بازرسی انجام شده از منزل مسکونی يکی از دلالان عتيقه‌جات کشف و ضبط شد.
محسنی‌تبار با اشاره به بررسی پرونده کشف اين اشيای عتيقه و فرد دلال از سوی مراجع ذيصلاح قانونی خاطرنشان کرد: اشيای عتيقه در هر منطقه ريشه در هويت فرهنگی، سنن و آداب و رسوم ساکنان آن منطقه دارد که بايد در حفظ و حراست از اين فرهنگ و تمدن کوشا بود و از دسترسی فرصت‌طلبان و سودجويان در سرقت اين تاريخ گرانبها و پرافتخار جلوگيری کرد.
وی از تلاش و همکاری بی‌دريغ معاونت آگاهی و نيروی انتظامی جمهوری اسلامی شهرستان آران و بيدگل در کشف اين اشيای گرانبها و قيمتی تقدير کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016