یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حتی يک کيلومتر از کنار گذر انزلی ارزيابی زيست محيطی نشده است، مهر

مجری طرح حفاظت و بازسازی تالاب انزلی گفت: حتی يک کيلومتر از ۱۵ کيلومتر کنار گذر هم ارزيابی زيست محيطی نشده است.

دکتر ثابت رفتار در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين مطلب افزود: در دولت پيشين به دليل اقدامات کارشناسانه از طرف سازمانهای غير دولتی و فعالان محيط زيست و همين طور دانشگاه گيلان بحث کنار گذر انزلی به حاشيه رانده شد و جلوی پيشرفت آن با اين تحليل که توسعه اين کنار گذر حريم حفاظتی تالاب را از بين می برد گرفته شد.

اين کارشناس و متخصص محيط زيست با اشاره به اينکه دردولت فعلی که بحث گذر جاده از حريم تالاب انزلی قطعی شد گفت: منافع اقتصادی طرح کنار گذر تالاب انزلی آنقدر بالا رفته که مجريان اجازه اجرايی شدن آن را بدون در نظر گرفتن ارزيابيهای زيست محيطی صادر کرده اند وگرنه اين پروژه قابل انجام نيست مگر اينکه توجيه اقتصادی بالايی داشته باشد که به قيمت نابودی تالاب تمام می شود. اگر چه گفته اند بخشی از حساسيتهای محيط زيستی در اين طرح ملاحظه و اعمال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دکتر ثابت رفتار مجری طرح حفاظت و بازسازی تالاب انزلی فشارهای وارده از سوی نمايندگان و مردم را دليل کافی برای ارزيابی نشدن و اعمال ملاحظات محيط زيستی در اين تالاب ندانست و گفت: فشارهای مضاعفی که باعث عقب نشينی سازمان محيط زيست در اين پروژه شده پذيرفتنی نيست.

طبق کنوانسون بين المللی رامسر هر اقدامی توسعه ای در تالابهای ثبت شده ممنوع است اين در حالی است که تالاب انزلی از مهمترين و زيبا ترين تالاب های ثبت شده در کنوانسون رامسر است.

اين فعال محيط زيست با انتقاد از اقدامات انجام شده در تالاب انزلی گفت: تلاش سازمانهای غير دولتی به علت آنکه فاقد قدرت اجرايی هستند نتوانسته به نتيجه برسد و مانع اقدامات تخريبی در تالاب بين المللی انزلی شود.

پيش از اين معاون محيط طبيعی و تنوع زيستی سازمان حفاظت محيط زيست کشور از قطعی شدن احداث جاده ميان گذر تالاب انزلی خبر داده بود.

دکتر دلاور نجفی به خبرنگار مهر گفت: بعد از آنکه در کميسيون زير بنايی دولت در خصوص ساخته نشدن کنار گذر وزارت راه در تالاب انزلی به نتيجه نريسيدم موضوع به معاونت علمی و فناوری رئيس جمهوری سپرده شد تا بين اصرار وزارت راه و ترابری و مخالفت سازمان محيط زيست حکميت کند که اين حکميت منجر به تاييد طرح وزارت راه و ترابری برای احداث کريدور در تالاب انزلی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016