سه شنبه 17 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان جشنواره‌ فيلم مونترال، "آتشکار" اميريوسفی جايزه‌ "نوآوری در سينما" را گرفت، ايسنا

"وقتی ليموها زرد شدند" جايزه "زنيت نقره‌ای" را دريافت کرد

جشنواره فيلم مونترال با اعطای دو جايزه به فيلم‌هايی از سينمای ايران به‌کار خود پايان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم اختتاميه سی‌وسومين جشنواره فيلم مونترال کانادا شب گذشته برگزار شد و فيلم‌های «آتشکار» به کارگردانی محسن اميريوسفی و «وقتی ليموها زرد شدند» به کارگردانی محمدرضا وطن‌دوست از ايران موفق به دريافت جايزه شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فيلم سينمائی «آتشکار» جايزه «نوآوری درسينما» را از بخش اصلی سی‌وسومين دوره جشنواره فيلم مونترال دريافت کرد.

هيات داوران اين جشنواره در بيانيه خود تلاش موفق برای «ابداع زبان جديد سينمائی» و نيز تفاوت ساختاری «آتشکار» با ديگر فيلمهای حاضر در فستيوال را، دليل اهداء اين جايزه اعلام کرد.

گفته می‌شود:همچنين با توجه به نقدهای مطبوعات و نظرات کارشناسان جشنواره انتظار می‌رفت که فيلم سينمائی «آتشکار» در رشته‌های بهترين بازيگر نقش اول مرد و بهترين فيلمنامه نيز موفق به دريافت جايزه گردد که به علت قانون اهداء تنها يک جايزه به هر فيلم، از دريافت تنديس‌های اين دو بخش محروم شد.

محسن اميريوسفی پس از دريافت جايزه، ضمن تشکر از تمام کسانی که در ساخت اين فيلم به او کمک کردند، اين جايزه را به مردم ايران و فيلمسازان جوان و مستقل آن تقديم کرد.


«سرژ لوژيک» رئيس قديمی اين فستيوال پس ازدريافت اين جايزه توسط اميريوسفی گفت، اين جايزه نشانه‌ای بزرگ از تغييرات در سينمای ايران وحضور قدرتمند فيلمسازان جوان ايرانی در عرصه‌های بين المللی است.

بنا بر اين گزارش، در بخش بهترين فيلم‌های اول نيز جايزه‌ «زنيت نقره‌ای» به «محمدرضا وطن‌دوست» برای فيلم «وقتی ليموها زرد شدند» تعلق گرفت.

به گزارش ورايتی، در اين بخش جايزه‌ «زنيت طلايی» به فيلم «تو متعلق به من خواهی بود» از فرانسه اعطا شد.

جايزه بزرگ جشنواره مونترال برای بهترين فيلم به «آزادی» ساخته‌ «تونی گاتليف»، کارگردان الجزايری تعلق گرفت. اين فيلم هم‌چنين توانست جايزه‌ بهترين فيلم جشنواره از نگاه تماشاگران و جايزه‌ «کليسای جهانی» برای بهترين فيلم معنوی را به خود اختصاص دهد.

جايزه‌ ويژه هيات‌داوران برای دومين فيلم برتر جشنواره‌ مونترال به «دختر گريان» از چين تعلق گرفت. اين فيلم موفق شد جايزه‌ فدراسيون بين‌المللی منتقدين فيلم (فيپرشی) را نيز به خود اختصاص دهد.

جايزه بهترين بازيگر زن به «ماری لون برگر» از سوئيس برای فيلم «با من ازدواج می‌کنی؟» و جايزه بهترين جايزه مرد به «کرون ملويل» از دانمارک برای فيلم «عشق و خشونت» اعطا شد.

فيلم‌های «بيست» ساخته «عبدالرضا کاهانی»، «پنالتی» ساخته‌ «انسيه شاه‌حسينی» و «فيلم اول» به کارگردانی «پناه پناهی» ديگر نمايندگان سينمای ايران در جشنواره مونترال بودند.

امسال «جعفر پناهی»، ‌کارگردان سينمای ايران رياست هيات‌داوران جشنواره را برعهده داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016