سه شنبه 5 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه ستاره بزرگ سينما نامزد حضور در فيلم اسکورسيزي، اعتماد

جرج کلوني، لئوناردو دي کاپريو و جاني دپ در تلاش براي به دست آوردن نقشي در فيلم جديد مارتين اسکورسيزي هستند. گاردين اعلام کرد اين ستاره هاي بزرگ هاليوودي با فيلم هاي خود در مجموع بيش از سه ميليارد پوند به حساب استوديوهاي فيلمسازي واريز کرده و تنها يک بار اسکار بازيگري نقش مکمل را در دست گرفته اند، اما ايفاي نقش فرانک سيناترا در فيلمي سينمايي مي تواند تضميني قطعي براي بردن اسکار و درخشش خيره کننده در گيشه باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دپ، دي کاپريو و کلوني هر کدام حامياني قدرتمند براي به دست آوردن نقش سيناترا دارند. اسکورسيزي که اولين اسکار بهترين کارگرداني خود را سال 2006 با «مردگان» تجربه کرد، اين روزها چهارمين همکاري با دي کاپريو را در «شاتر آيلند» به پايان رسانده و دوست دارد اين همکاري را سال آينده ميلادي با فيلم زندگي سيناترا ادامه بدهد. از سوي ديگر، مديران استوديو يونيورسال در مقام تهيه کنندگان فيلم تلاش مي کنند جاني دپ را براي ايفاي نقش بازيگر و خواننده فقيد امريکايي به اسکورسيزي تحميل کنند. اين علاقه وافر پس از بازي درخشان دپ به نقش جان ديلينجر در فيلم سينمايي «دشمنان مردم» به کارگرداني مايکل مان بيش از پيش شده است. اما تينا دختر فرانک سيناترا عقيده يي کاملاً متفاوت دارد و مي خواهد بازيگري نقش پدرش را بازي کند که همه از تماشاگر گرفته تا منتقدان از او راضي باشند.

تينا براي اين نقش کلوني را پيشنهاد مي دهد که به نظر مي رسد چالش برانگيزترين نقش دوران حرفه يي حضور بازيگر سرشناس امريکايي در عرصه سينما خواهد بود. برخي گزارش ها در امريکا حاکي از آن است که تينا سيناترا مي ترسد بر سر فيلم زندگي پدرش از نگاه اسکورسيزي همان بلايي بيايد که سر «گاو خشمگين» و «هوانورد» آمد. اسکورسيزي در اين دو فيلم هم چندان به واقعيت هاي زندگي جيک لاموتا و هوارد هيوز وفادار نماند و همين باعث بروز سوء تفاهم هايي پس از نمايش هر دو فيلم شد. روزنامه نيويورک پست از قول يکي از نزديکان به خانواده سيناترا نوشت؛ مارتي مي خواهد بخش خشن و سرشار از تباهي زندگي سيناترا را به تصوير بکشد اما تينا دوست دارد تصويري که از پدرش ارائه مي شود، تصوير مردي مهربان باشد و بيشتر روي موسيقي متمرکز شود. ضمن اينکه مردم هم چهره يي منزه از سيناترا را بيشتر مي پسندند. فيلمنامه را فيل آلدن رابينسن مي نويسد که نويسندگي و کارگرداني «مزرعه روياها» و «اسنيکرز» را در کارنامه دارد. دن جالين سردبير نشريه امپاير مي گويد؛ انتخاب من کلوني است. او است که مي تواند کاريزماي سيناترا را روي صحنه خلق کند. گرچه به عقيده من هر سه گزينه براي نشان دادن نيمه تاريک شخصيت سيناترا مناسبند. براندن لي از اينديپندنت فيلم چنل هم مي گويد؛ اسکورسيزي بهترين انتخاب براي کارگرداني چنين فيلمي است. اما من اميدوارم يکي پيدا شود و او را از علاقه بي اندازه اش به دي کاپريو و انتخاب اين بازيگر براي ايفاي نقش سيناترا منصرف کند. اسکورسيزي سويه تيره زندگي سيناترا را دوست دارد، اما تينا مي خواهد مهرباني هاي پدرش بيشتر ديده شود. به گزارش مهر فيلم اسکورسيزي نخستين تلاش براي به تصوير کشيدن زندگي فرانک سيناترا روي پرده سينما است؛ مردي که سال 1998 در 82 سالگي بر اثر حمله قلبي درگذشت. او در نيوجرسي در ميان مهاجران ايتاليايي رشد کرد و در عرصه حرفه يي برنده 10 جايزه گرمي و يک جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل شد. زندگي سيناترا بارها موضوع ستون شايعه هاي نشريات زرد شد و نام او همواره مترادف با ارتباط با مافيا و روساي جمهوري امريکا بود. کتي شولمن تهيه کننده سينما مي گويد؛ همه مي دانند مارتين اسکورسيزي فيلمسازي به تمام معنا است. پس همه بايد مطمئن باشند که او داستان زندگي سيناترا را به گونه يي تعريف مي کند که ذهنيت کسي به هم نريزد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016