جمعه 30 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باهنر: اجرای هدفمندی یارانه ها باید متعادل و با احتیاط باشد - بررسی چندسناریو، مهر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سناریوهای متفاوتی برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در دستور کار دولت قرار گرفته، گفت: ما معتقدیم که باید روند اجرای این طرح متعادل باشد و در سال نخست با احتیاط 20هزار میلیارد تومان را در جامعه بازتوزیع کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر در نشست خبری در محل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که سناریوی مورد نظر مجلس برای اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها چیست، افزود: فضای جامعه تا حدود زیادی برای اجرای این طرح شناخته شده ولی هنوز ابهاماتی نیز در آن وجود دارد که نمی دانیم تورم ناشی از فشار روانی و تورم انتظاری چه خواهد بود.

وی تاکید کرد: البته فرمول هایی برای تورم ناشی از اجرای این طرح ارائه شده و تا حدودی نیز مقدار تورم قابل اندازه گیری است ولی به هر تقدیر کشش روانی ناشی از این تورم که هنوز چندان روشن نیست می تواند تاثیر خود را بر افزایش قیمتها داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت عده ای معتقدند این حرکت باید ظرف 5 سال و به صورت متعادل باشد و در سال اول نیز 20 هزار میلیارد بیشتر نباشد.

باهنر افزود: عده ای نیز می گویند که ما برای هر سال راهبردی متناسب با آن را اتخاذ کنیم و پس از اجرای سالیانه این طرح دوباره در لایحه بودجه برای سال آینده برنامه ریزی جداگانه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت معتقد است که در سالهای اول باید روند اجرای لایحه هدفمند سازی یارانه ها سریع تر بوده و در سالهای منتهی به پایان اجرای این برنامه روند کندتری را در پیش بگیریم ولی عده ای نیز در مقابل معتقدند که سالهای اول را آرام تر و با احتیاط بیشتری پیش برویم و در سالهای پایانی روند اجرایی این طرح سرعت بگیرد ولی در کل ما معتقدیم که باید حرکت متعادل بوده و سال نخست را با هدفمند سازی بیش از 20 هزار میلیارد تومان به پایان نرسانیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016