چهارشنبه 22 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهارمين روز سفر به دعوت آکادمی اسکار: سينماگران ايرانی از امکانات شرکت پاناويژن بازديد کردند، مهر

هشت سينماگر ايرانی که به دعوت آکادمی اسکار به آمريکا رفته‌اند، در چهارمين روز اين سفر ۱۰ روزه از تجهيزات فنی شرکت پاناويژن ديدن کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، هيئت ايرانی که در لس آنجلس مستقر است با حضور در مرکز اين شرکت توليد و نگهداری دوربين پاناويژن، با توليد، نحوه عرضه و نگهداری آن شنا شدند. بر ديواره‌های راهروهای ورودی شرکت مجموعه عکس‌های فيلم‌ها اثر هورل عکاس مشهور تبليغاتی نصب شده بود.

همچنين نيم‌تنه ويليام فريز گرين که از او به عنوان نخستين فيلمبردار آمريکايی ياد می‌شود زينت‌بخش ميانه راهرو بود. سه سالن کارگاههای مونتاژ، تعمير و نگهداری دوربين‌های پاناويژن را انجام می‌دهند. جز يک سالن کوچک که در آن طراحی و تکنيکی دوربين‌های پاناويژن انجام و ورود و خروج آن کنترل می‌شود، بقيه بخش‌ها به شکل دفاتر کارگاهی باز اداره می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين شرکت ابتدا به ساخت و فروش دوربين فيلمبرداری مبادرت می‌کرد اما ۲۰ سال است صرفا دوربين می‌سازد و اجاره می‌دهد. اندی رومانوف مسئول بازاريابی پاناويژن در اين بازديد گفت: ما هميشه کنترل کيفيت دوربين‌ها را داريم و تعميرکاران دوربين همان سازندگان آنها هستند و اين به سلامت و دقت و طول عمر دوربين‌ها بسيار کمک می‌کند.

به گفته وی، شرکت اری دوربين‌هايش را يکبار می‌فروشد، اما پاناويژن دوربين‌های دارد که از سال ۱۹۶۵ در حال کار کردن و اجاره رفتن هستند. در يکی از راهروهای منتهی به کارگاه ويترينی هست که سه مجسمه اسکار که جوايز شرکت برای ساخت دوربين و نورپردازی است، در آن نگهداری می‌شود.

اين شرکت نخستين بار سال ۱۹۷۴ نخستين دوربين را طراحی و استيون اسپيلبرگ از آن استفاده کرد. پاناويژن از سال ۱۹۸۰ لنزها را نيز خود توليد می‌کند. در گوشه‌ای از بنای دو طبقه شرکت سالن نمايش ويژه تست فيلم برای کارگردانان پيش‌بينی شده است. دفتر مرکزی پاناويژن بيش از ۴۰۰ دوربين در گردش دارد واين جدا از نمايندگی‌های آن در ديگر ايالت‌ها است.

مسئول روابط عمومی و بازاريابی پاناويژن هم به پرسش‌های سينماگران ايرانی پاسخ می‌داد. هيئت ايرانی پس از بازديد از اين شرکت به خيابان هاليوود رفت و از بزرگترين نمايش جوايز سينمايی جهان (اسکار) در کداک تيه‌تر بازديد کرد. اين سالن اوايل اسفند هر سال ميزبان مراسم اسکار است. بازيل بهزادی از ايرانيان مقيم آمريکا در اين بازديد ايرانی‌ها را همراهی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016