دوشنبه 9 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهمن قبادی جايزه‌ حقوق بشر را به خاطر يک عمر فعاليت سينمايی در شهر لاهه هلند دريافت کرد، پيام­نير کوردستان

منوچهر جهانی/ تهران ـ "بهمن قبادی"، فيلمساز نامدار کورد در جشنواره‌ی بين­المللی فيلم movies that matter در شهر لاهه‌ی هلند جايزه‌ی يک عمر فعاليت سينمايی را از طرف حقوق بشر دريافت کرد.

به گزارش اختصاصی بخش هنری خبرگزاری پيام­نير کوردستان، فيلم سينمايی «کسی از گربه­های ايرانی خبر ندارد» آخرين ساخته‌ی بهمن قبادی فيلمساز سرشناس کورد ديروز در افتتاحيه‌ی جشنواره‌ی بين­المللی فيلم movies that matter در شهر لاهه‌ی هلند با حضور بهمن قبادی و وزير فرهنگ و هنر و تنی چند از شخصيت­های سياسی و فرهنگی به نمايش درآمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از نمايش آخرين ساخته‌ی بهمن قبادی، اين کارگردان مطرح سينما از طرف حقوق بشر جايزه‌ی يک عمر فعاليت سينمايی را با عنوان Lifetime Achievement به خاطر ساختن فيلم­های تأثيرگزار و دفاع از بشريت و ارزش گذاشتن به ماهيت بشری دريافت کرد.

همچنين از "شروين نجفيان" به نمايندگی از هنرمندان و بچه­های موسيقی زيرزمينی ايران تقدير شد و روزنامه­ها به ستايش اين فيلم سينمايی پرداختند.

نمايش ديگر فيلم سينمايی «کسی از گربه­های ايرانی خبر نداره» در جشنواره‌ی بزرگداشت "بهمن قبادی" برگزار می‌شود که در آن تمام فيلم­های بلند او به نمايش در خواهد آمد.

کمپانی پخش­کننده‌ی اين فيلم cineart به زودی اين فيلم سينمايی را در سينماهای کشور هلند به نمايش در خواهد آورد. اين در حالی است که اکران اين فيلم در کشورهای اسپانيا، انگليس، ايتاليا، آمريکا و هلند در يک ماه اتفاق می­افتد.

از سوی ديگر شبکه‌ی جهانی CNN دو روز پيش در يک گزارش مفصل با بهمن قبادی به بررسی وضعيت سينما در ايران پرداخته است.

بهمن قبادی کارگردان مطرح سينمای کوردستان و ايران از روز ۴ آوريل ۲۰۱۰ به مدت ۳ روز برای معرفی فيلم سينمايی «کسی از گربه­های ايرانی خبر ندارد» در کشور اسپانيا حضور خواهد داشت.

قابل ذکر است فيلم سينمايی «کسی از گربه­های ايرانی خبر نداره» آخرين ساخته‌ی کارگردان سينما بهمن قبادی در بيست­وهفتمين دوره‌ی جشنواره‌ بين­المللی فيلم «ميامی» در آمريکا توانست جايزه‌ بهترين فيلم را از نگاه تماشاگران به دست آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016