سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيکر رضا کرم‌رضايی تشييع شد، مهر

تشييع پيکر زنده‌ياد رضا کرم‌رضايی با حضور چهره‌های شناخته‌ شده تئاتر و سينما صبح سه‌شنبه ۱۷ فروردين‌ماه از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، تالار وحدت باز هم ميزبان مراسم تشييع پيکر يکی ديگر از هنرمندان صاحب‌نام و پيشکسوت عرصه سينما و تئاتر بود. سال ۸۸ اين مکان هنری بارها شاهد چنين مراسمی بود و در آغاز سال ۸۹ نيز حرکت جديد خود را با وداع با هنرمندی ديگر آغاز کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ايرج راد، رضا بابک، محمد چرمشير، محمد رحمانيان، قطب‌الدين صادقی، جمشيد جهانزاد، اکبر زنجانپور، اسماعيل خلج، محمد ابهری،‌عزت‌الله مهرآوران، شکرخدا گودرزی، محسن حسينی، هادی مرزبان، داريوش اسدزاده، محمد شيری، هما جديکار، اصغر بيچاره، گوهر خيرانديش، اصغر فريدی‌ماسوله، شهرام کرمی، محمد بهرامی،‌ مسعود پاکدل، حبيب دهقان‌نسب، الهام پاوه‌نژاد، مريلا زارعی، حميد شاه‌آبادی،‌محمدعلی خبری، خسرو احمدی و جلال پيشواييان از جمله هنرمندان و مديرانی بودند که سه‌شنبه ۱۷ فروردين‌ماه در تالار وحدت حاضر شدند تا با يکی ديگر از اعضای خانواده سينما و تئاتر وداع کنند.

رضا کرم‌رضايی هنرمند شناخته شده و با سابقه سينما و تئاتر سه‌شنبه ۱۷ فروردين‌ماه برای آخرين بار با اهالی سينما و تئاتر ديدار کرد و اين بار به سمت خانه ابدی خود در کنار هنرمندان ديگری چون خسرو شکيبايی، احمد آقالو و جمشيد لايق رفت. ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر در آخرين وداع با زنده‌ياد کرم‌رضايی گفت: برای همه ما بسيار سخت است وقتی هنرمندانی از اين دست از بين ما می‌روند. ۷۳ سال سن عمر زيادی نيست اما نمی‌دانيم چه چيز باعث می‌شود هنرمندان ما در چنين سنينی دار فانی را وداع می‌کنند.

مديرعامل خانه تئاتر افزود: استاد کرم‌رضايی سال‌ها در حوزه فرهنگ و هنر کشور کوشيد و در عرصه‌های کارگردانی، بازيگری و ترجمه آثار ارزنده‌ هنری عرضه کرد . ۲۵ کار صحنه‌ای، ۱۷ ترجمه معتبر و حضور در بيش از ۵۰ فيلم سينمايی از جمله فعاليت‌های او بود. مرحوم کرم‌رضايی با وجود اينکه مدت‌ها از ناراحتی پا و کمر رنج می‌برد سعی کرد روی پای خود بايستد تا کسی با خبر نشود. وی وقتی به دليل جراحی فلج شد خيلی رنج می‌برد زيرا هميشه روی پای خود ايستاده بود و بدون جنجال زحمات بسياری برای هنر کشيد.

راد از زنده‌ياد کرم‌رضايی به عنوان هنرمندی با روحی بزرگ، مهربان و پرعطوفت ياد کرد و گفت: نمی‌دانم آيا می‌توانيم درخور انسان‌هايی که عمر خود را برای فرهنگ و هنر گذاشتند آنگونه که بايد پيکرشان را تشييع کنيم؟ احساس می‌کنم جای يک مرکز يا واحد برای رسيدگی به هنرمندان و پيشکسوتان در خانه تئاتر خالی است تا در زمان پيری قدری از زحمات و ارزش‌های اين هنرمندان را قدر بشناسيم.

در ادامه اين مراسم حميد شاه‌آبادی معاون هنری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز گفت: اين لحظات و ساعاتی که اينجا حضور داريم برای ما درس و ضرورت است . ضرورت اين که بايد به پيشکسوتا‌ن‌مان بيش از پيش بيانديشيم. کسانی که عمر و جوانی خود را برای خدمت به هنر مملکت خرج کردند. جامعه هنری کشور امروز با حضورش در اينجا از اين فقيد سعيد که نيم‌ قرن به عنوان هنرمندی مؤلف توانست به عرصه هنر کشور خدمت کند، قدردانی و قدرشناسی می‌کند.

زنده‌ياد رضا کرم‌رضايی در سن ۷۳ سالگی بر اثر ايست قلبی دار فانی را وداع گفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016