سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرواز مستقيم شيراز - لندن برقرار شد، مهر

شيراز - خبرگزاری مهر: مديرکل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران در استان فارس از برقراری پرواز مستقيم شيراز - لندن از سوی اين هواپيمايی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، محمود وفايی پيش از ظهر سه شنبه در نشستی خبری ايجاد اين پرواز مهم را عيدی سال ۸۹ مردم شيراز و استان فارس دانست و افزود: برای برقراری اين پرواز به خوبی تمام مراحل آن طی و همه مجوزهای لازم نيز اخذ شده و مسافران نيز می توانند با مراجعه به دفاتر فروش و آژانسهای مسافرتی بليط را تهيه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به زمان اولين پرواز نيز بيان کرد: شروع اين پرواز از شنبه ۱۵ خرداد ماه (پنجم ژوئن) ساعت ۱۷ از لندن بوده که ساعت سه و ۲۵ دقيقه به وقت ايران وارد شيراز می شود.

مدير کل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران در استان فارس اضافه کرد: همچنين پرواز از شيراز نيز مقارن ۱۶ خرداد ماه روز يکشبنه ساعت هفت و ۴۰ دقيقه صبح بوده که ساعت ۱۱ و ۴۵ دقيقه وارد لندن خواهد شد.

وی هزينه بليط را حدود ۶۳۰ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: اين پرواز از طريق هواپيمای ۷۴۷ انجام می شود که گنجايش خوبی داشته و در صورت وجود بار امکان حمل آن نيز وجود دارد.

وفايی برقراری اين پرواز را پروژه ای ملی و مهم توصيف کرد و افزود: برقراری اين پرواز نقش موثری در بخشهای اقتصادی، اجتماعی، سياسی و فرهنگی خواهد داشت و اين پرواز می تواند به خوبی جاذبه های گردشگری استان و آثار تاريخی فارس را معرفی کند که اين امر به طور طبيعی توسعه گردشگری استان را نيز در پی خواهد داشت.

مدير کل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران در استان فارس گفت: با اين اقدام هواپيمايی جمهوری اسلامی به تعهدات خود در اين رابطه عمل کرد اما بخشی از تعهدات نيز مربوط به استانداری فارس بوده که بر اين اساس بايد در مراحل اجرايی ساخت يک دستگاه آشيانه هواپيمايی و ترمينال باربری تسريع صورت گيرد.

وفايی تاکيد کرد: در صوت عمل به تعهدات در اين بخش می توان گفت که استان فارس در زيرساختهای صنعت حمل و نقل هوايی نيز در حال انجام اقدامات مناسبی بوده است.

وی با اشاره به مقرون به صرفه بودن استفاده از اين پرواز مستقيم حتی برای استانهای همجوار و ساير استانها نيز بيان کرد: برقراری اين پرواز کمک می کند که هم استانيها و ساير استانها نيز از شيراز به مقصد لندن اقدام کنند که البته در اين خصوص اقداماتی در حال انجام بوده که تخفيفهايی در رابطه با بليط درون استانی و يا هتل محل اقامت لحاظ شود.

مدير کل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران در پاسخ به سئوال خبرنگاری که در خصوص چگونگی رقابت اين پرواز با شرکتهای ديگری که در اين خصوص پرواز دارند و از هواپيماهای مناسب و دارای سطح رفاه بهتری نيز برخوردارند پرسيد نيز بيان کرد: البته به نظر می رسد که مسافران ترجيح دهند يک پرواز مستقيم را به لندن داشته باشند تا اينکه بخواهند اول به کشورهای عربی مسافرت کرده و پس از چندين ساعت به لندن سفر کنند ضمن اينکه هزينه بليط اين پرواز نيز با آن شرکتها قابل رقابت است.

وی ظرفيت اين پرواز را ۴۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس پيش بينی های صورت گرفته به نظر می رسد استقبال مناسبی از اين پرواز به عمل آيد.

به گفته وفايی، هواپيمايی جمهوری اسلامی از فرودگاه امام به ۳۳ نقطه جهان و از شيراز نيز به پنج منطقه جهان پرواز دارد که پرواز از شيراز شامل مقاصد بحرين، دوحه، دبی، کويت و لندن است ضمن اينکه برخی از پرواز ديگر نيز در دست مطالعه قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016