چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شبی با شکوه برای "گربه های ايرانی" با حضور برنارد کوشنر وزير امور خارجه فرانسه و مشاورانش، پويا خبر

به گزارش پويا خبر شب گذشته به دعوت آقای برنارد کوشنر وزير امور خارجه فرانسه فيلم «گربه های ايرانی» بهمن قبادی در حضور پانصد تن از ميهمانان ويژه از جمله مسئولين فرهنگی، سياستمداران و رسانه های خبری فرانسه به همراه مشاوران آقای کوشنر در سالن سينمای وزارت امورخارجه در پاريس بنمايش درآمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آقای برنارد کوشنر در ابتدا از حضور فيلمساز نامدار ايرانی بهمن قبادی و پذيرش دعوت از سوی وی ابراز خرسندی کرد و او را فيلمسازی توانمند، نوگرا و خستگی ناپذير به تماشاگران معرفی کرد. بهمن قبادی در ابتدا نمايش فيلم و آن شب را به روح پاک پنج برادر و خواهر مبارز کرد خود که اخيرا توسط جمهوری اسلامی مظلومانه اعدام شدند و همچنين به دوست و همکار خود جعفر پناهی که او را مهم ترين فيلمسار امروز ايران ميداند، تقديم کرد. پس از نمايش فيلم ميهمانان برای دقايقی طولانی يهمن قبادی را برای ساخت اين فيلم درخشان تشويق کردند. وزير امورخارجه آقای کوشنر در حالی که بهمن قبادی را در آغوش فشرد، اينگونه فيلم را توصيف نمود: « آقای قبادی بدون اشاره مستقيم به مقوله سياست ما را به قلب تهران بزرگ و مردم سختکوش و هنرمند و با فرهنگ اش برد تا ما را از آنچه در ايران امروز می گذرد، آگاه سازد.
بهمن قبادی پس از سخنان برنارد کوشنر خطاب به وی و مشاورانش چنين گفت: « از شما و تمامی همکارانتان و دولت فرانسه مصرانه تقاضا می کنم از هيچگونه تلاشی جهت آزادی فيلمساز پرآوازه و جهانی آقای جعفر پناهی کوتاهی نکنيد. پس از بهمن قبادی، محسن مخملباف و عباس بختياری نيز ضمن تشريح اوضاع تاسف بار زندگی هنرمندان در ايران خواستار اعمال فشار بيشتری از سوی دولت فرانسه جهت آزادی جعفر پناهی برجسته ايرانی شدند.
پس از گفتگو با هنرمندان ايرانی، بازيگران جوان و موسيقيدان فيلم قطعاتی از موسيقی فيلم را اجرا نمودند که با استقبال خوب ميهمانان اين شب فرهنگی روبرو شد.

فرهنگسرای پويا – پاريس – چهارشنبه ۱۲ ماه مه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016