سه شنبه 31 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلم گرفته اِی دوست...، صدای همايون شجريان در تهران پيچيد، گزارش کنسرت همايون شجريان، ايسنا

اولين شب اجرای کنسرت همايون شجريان و گروه «همنوازان حصار» شامگاه گذشته ـ ۳۰ فروردين ـ در برج ميلاد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، همايون شجريان با وجود اصرار تماشاگران قطعه‌ی «مرغ سحر» را نخواند و گفت: ما اين قطعه را خيلی تکرار کرديم و علاقه‌مندم کنسرت امشب را با هيجان به پايان برسانم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او سپس قطعه «در عاشقی» را خواند.

در بخش نخست اين کنسرت، قطعات «مقدمه‌ دشتی به همراه آواز‌های بی‌دل و بی‌زبان و صنما/ کلام مولانا، «چهار مضراب»، «تصنيف خاکدان عشق»/ کلام مولانا، «مقدمه نوا»، «ساز و آواز نقش خيال/ کلام سعدی»، «تصنيف توبه‌شکن/ کلام مولانا»، «ضربی نهفت با آواز نهفت/ ادامه کلام سعدی»، «ادامه ساز و آواز»، «تصنيف شهر به شهر/ کلام هاتف اصفهانی» اجرا شد.


بخش دوم اين کنسرت نيز شامل «مقدمه چهارگاه به همراه آواز برون از ديده‌ها/ کلام مولانا»،« تصنيف درعاشقی/ کلام مولانا»، «تک‌نوازی تار» علی قمصری، «تصنيف آب‌، نان، آواز/ کلام شفيع‌کدکنی»، «ساز و آوار شوشتری/ کلام سعدی»، «تصنيف به جان تو/ کلام مولانا»، «ساز و آواز گناه عشق/ کلام سعدی» و

«تصنيف هوای گريه ساخته محمدجواد ضرابيان/ کلام سيمين بهبهانی» اجرا شد.

اجرای تصنيف «هوای گريه» در بخش پايانی کنسرت تماشاگران را تحت‌تاثير قرار داد و گروه را تشويق مداوم کردند و با تشويق پياپی از گروه شجريان و همنوازن حصار اجرای قطعه «مرغ سحر» و «وطن» را خواستند.

اين کنسرت که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده بود، با اندکی تأخير، ساعت ۲۰:۲۰ دقيقه در حالی که هنوز برخی از تماشاگران برصندلی‌های خود ننشسته‌ بودند و به دنبال جای خود بودند، آغاز شد.

اعضای گروه با لباس يک‌شکل قهوه‌ای و مشکی به صحنه آمدند.

در طول اجرای بخش اول کنسرت، برق‌های سالن خاموش نشد، اما در بخش دوم کمی از نور سالن کاسته شد و تنها در اجرای برخی قطعات، نور سالن خاموش شد.

در اين کنسرت، علی قمصری ـ آهنگساز و سرپرست گروه ـ سهراب پورناظری با کمانچه و تنبور، علی اصغر عربشاهی با تار وسه‌تار، سامان صميمی با کمانچه، نگارخارکن با کمانچه، مصباح قمصری با کمانچه باس و سازهای کوبه‌ای، نوشين پاسدار با عود، حسين رضايی نيا با دف و دايره، همايون نصيری با دمام و سازهای ضربی و آيين مشکاتيان با تمبک، همايون شجريان را همراهی کردند.

همايون شجريان علاوه بر اجرای امشب در برج ميلاد، در روزهای جمعه و شنبه ـ سوم و چهارم ارديبهشت‌ماه ـ در ساعت ۲۰ در تالار انديشه‌ی هنری، دو اجرای ديگر خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016