جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شماره جديد "بخارا" منتشر شد، مهر

شماره هفتاد و پنجم مجله بخارا با تصويری از سيمين دانشور بر روی جلد منتشر شد و از روز يکشنبه ۱۰ مرداد در دسترس علاقمندان قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در اين شماره که در بيستمين سال انتشار بخارا چاپ شده است، يادی از زنده‌ياد پرويز مشکاتيان شده است و بهرام بيضايی در مطلبی با عنوان "لحن سی و يکم" به او پرداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در بخش نقد ادبی بخارا مقاله‌ای از محمدرضا شفيعی کدکنی با عنوان "تلقی قدما از وطن، ترجمه‌ای از عزت‌الله فولادوند با عنوان "جلوگيری از ادبيات" (جورج اُرول)، مطلبی از حسن ميرعابدينی با عنوان "داستان داستان‌نويسی" و مقاله‌ای از نسرين رحيميه و عزيز عطايی لنگرودی به نام "مسخ هدايت از مسخ" آمده است.

در بخش زبانشناسی اين نشريه مقاله‌ای از محمدرضا باطنی با عنوان "ادراک گفتار" و در بخش ايرانشناسی هم مقالاتی از ايرج افشار، منوچهر ستوده، علی دهباشی، محمود متقالچی، حميد رضايی، محسن روستايی، ياسمين ثقفی، هاشم رجب‌زاده و مسعود عرفانيان آمده است.

بخش اصلی "بخارا" به جشن‌نامه سيمين دانشور اختصاص يافته که در آن به سالشمار زندگی و کتابشناسی او پرداخته شده وعلاوه بر داستان‌ها و مقالاتی منتشر نشده از اين نويسنده، مطالبی از ويکتوريا دانشور، سيمين بهبهانی، حورا ياوری، محمدرضا قانون‌پرور و مسعود جعفری آمده است.

در بخش شعر فارسی اين مجله هم مقالاتی از جلال‌الدين همايی، سيدکريم اميری فيروزکوهی، خليل‌الله خليلی، عبدالمحمد آيتی، سيدمحمدحسين شهريار، مهدی اخوان ثالث، نادر نادرپور، محمد قهرمان، تقی پورنامداريان، محمد آصف فکرت، عبدالکريم تمنا هروی، علی غضنفری و شعرهايی از حسين اکبری، خسرو شافعی، حسن نيکبخت، شيدا محمدی و فرخ مهرکيوان آمده است.

مقالات، کاريکلماتورها و داستان‌هايی از سيفالله گلکار، پرويز شاپور، ناصر تکميل همايون، علی فردوسی، مينو مشيری، سيما سلطانی، فرشته مولوی، عبدالحسين آذرنگ، داريوش شايگان، بهاءالدين خرمشاهی، ميلاد عظيمی، افشين شاهرودی، علی‌اصغر سعيدی، سحر کريمی مهر، آزاده صالحی، ترانه مسکوب، ايرج افشار و شهرخ پيرنيا از ديگر مطالب بخاراست.

بخشی از بخارا هم به يادنامه علی‌محمد حق‌شناس اختصاص يافته و تقی پورنامداريان و محمدافشين وفايی درباره اين زبانشناس و مترجم فقيد نوشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016