جمعه 15 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ايلنا از كنسرت گروه آريان: از شوخي با فارسي 1 تا ترانه اميد سازمان ملل

پس از يك تاخير 20 دقيقه‌اي، سانس اول كنسرت گروه آريان در روز دوم اجرا با شمارش معكوس آغاز شد البته در ابتدا برنامه كليپي درباره محصولات ترانه شرقي پخش شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، در آغاز اجرا درحاليكه همه منتظر خواندن ترانه توسط پيام صالحي و علي پهلوان خوانندگان گروه بودند، عليرضا ميرآقا(يكي از نوازندگان گروه) ميكروفن به دست و درحال خواندن ستاره روي سن آمد و اين اتفاق باعث تعجب خوانندگان گروه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




علي پهلوان با ابراز رضايت از اينكه دوباره درخدمت هموطنان خود است؛ از تماشاگران خواست تا با فرياد خود ميزان علاقه خود به گروه آريان نشان دهند.

در طول كنسرت هم خوانندگان گروه آريان به صورت مداوم ميزان شور و حال تماشاگران را با گرفتن فريادهاي آنان امتحان مي‌كردند و به نظر مي‌رسيد اين بار خواننده است كه از مخاطب خود مي‌خواهد تا فرياد بزند و صداي خود را تست كند.

در ادامه برنامه پيام صالحي ترانه ساحل عشق را خواند و مردم درحاليكه ترجيع‌بند هنوز بر آن هموني؛ را تكرار مي‌كردند با گروه همراهي كردند.
نوازندگي ويلون سيامك خواهاني از نكات قابل توجه اين ترانه بود.

علي پهلوان ترانه‌اي را كه براي سازمان ملل سروده بود خواند.

پهلوان در مورد اين ترانه گفت: اين ترانه به نام صداي پاي اميد براي يكي از برنامه‌هاي جهاني سازمان ملل خوانده شد و باتوجه به آنكه متن آن درباره صلح و دوستي است ازسوي مسوولان سازمان ملل مورد استقبال واقع شد.

بعداز اجراي اين طرح كه با استقبال مخاطبان ايراني نيز مواجه شد پيام صالحي با آرزوي اينكه اميدوار است هيچ كسي تنها نماند، ترانه تو يك احساس قشنگي را خواند و سپس گروه آريان ترانه جديدي از آثار خود به نام حق را خواند در اين ترانه كه با 7 شماره 7 بخش مختلف داشت؛ تماشاگران با شمردن عدد يك تا 7 گروه را همراهي مي‌كردند.

سپس گروه آريان مجموعه‌اي از ترانه‌هاي ابتدايي و خاطره انگيز فعاليت خود را اجرا كردند.

علي پهلوان بعداز تشكر از مراكزي كه در برگزاري اين كنسرت همكاري كردند؛ عليرضا ميرآقا را باز ساز جديد خود به نام كاخون روي سن دعوت كرد.

پهلوان درباره اين ساز كه شبيه يك جعبه است، گفت: ساز كاخون يك ساز آمريكاي لاتين است و پيدايش آن به زماني بازمي‌گردد كه اسپانيايي‌ها در كشور پرو حضور داشتند و برده‌ها به دليل آنكه به هيچ‌سازي دسترسي نداشتند؛ روي جعبه‌هاي حمل ماهي مي‌نشستند و روي آنها مي‌زدند و به مرور زمان ساز كاخون از تغييراتي كه روي آن جعبه‌ها به وجود آمد؛ ساخته شد و امروز هم ساز كاخون ميراث ملي و فرهنگي يك كشور پرو است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، يكي از نكات جالب كنسرت شوخي گروه آريان با شبكه فارسي 1 بود. گروه آريان با پخش قطعه فيلمي با آرم و نام آريان 1 با شبكه فارسي 1 شوخي كرده است. در اين كليپ كه آرم آن همانند فارسي 1 به صورت آريان 1 طراحي شده بود؛ پيام صالحي و يكي از همخوان‌هاي گروه در نقش قهرمان‌هاي سريال شبكه فارسي 1 با اين شبكه شوخي كردند و پوچي و بي‌محتواي برنامه‌هاي اين شبكه را نشان دادند.

بعداز پخش اين كليپ؛ ترانه بهانه از كارهاي گروه آريان پخش شد و سپس ترانه دوستت دارم به دو زبان فارسي و انگليسي خوانده شد.

پس از تشويق‌هاي بسيار مخاطبان گروه آريان با اجراي دو ترانه از روزي كه رفتي دنيا چه قشنگه وما دو بال پرواز عشقيم اجراي كنسرت را به پايان برد.

********
حاشيه ها:
تك نوازي‌هاي ويولون سيامك خواهاني از نكات مورد توجه تماشاگران بود.
همچنين عليرضا ميرآقا با نواختن سازهاي پركاشن، ترمپت، اكارديون، كاخون پركارترين نوازنده در طول اجرا بود.

فرزاد فخرالديني فرزند فرهاد فخرالديني نيز به‌عنوان نوازنده گيتار با اين گروه همراهي مي‌كرد.

در اجراي گروه آريان به خبرنگاران توجه خوبي شده بود و مكان مناسبي را دراختيار آنها قرار داده بودند.

در اجراي دوم اين كنسرت كه از ساعت 20 شب گذشته آغاز شد؛ هنرمنداني همچون رسول صدرعاملي(كارگردان سينما) و همچنين علي سرتيپي(تهيه‌كننده سينما و سخنگوي شوراي صنفي نمايش) در اجرا حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016