پنجشنبه 8 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی‌اشرف درويشيان در بستر بيماری هم می‌نويسد: داستان‌های تازه داغ منتشر نمی‌شود، چون و چرا منتشر می‌شود، ايلنا

علی اشرف درويشيان حتی در بستر بيماری هم به نوشتن داستان ادامه می‌دهد. شناختنامه‌ی علی اشرف درويشيان، مجموعه‌ کتاب‌های افسانه‌ها، چون و چرا و داستان‌های تازه داغ ازکتاب‌هايی هستند که برخی مجوز دريافت کرده و برخی؛ خير.


ايلنا: علی اشرف درويشيان، داستان‌نويس، در گفتگو با ايلنا، از کتاب‌های تازه‌اش خبر داد.
درويشيان که به شدت از بيماری رنج می‌برد و مدت‌هاست شرايط نامطلوب فيزيکی او را از فعاليت مستمر ادبی بازداشته است؛ به ايلنا گفت: مجموعه داستانی‌ای دارم به نام ”داستان‌های تازه داغ“ که نزديک به شش سال است؛ در ارشاد مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درويشيان افزود: اين مجموعه داستان شامل ۱۶ داستان کوتاه است. بررس‌های ارشاد در بررسی نخست گفتند؛ ۸ داستان بايد از اين مجموعه حذف شود، نپذيرفتم. اصرار آنها در بررسی دوم اين بود که بايد ۴ داستان از کتاب برداشته شود، بازهم نپذيرفتم. درنهايت هم کتاب در ارشاد معلق مانده است.
درويشيان وعده داد که: قرار است به زودی کتابی به نام ”چون و چرا“ از اين نويسنده منتشر شود.
او درباره‌ی اين کتاب گفت: «چون و چرا» مجموعه‌ی مقالات، سخنرانی‌ها در داخل و خارج کشور، گفتگوها و نظراتم درباره‌ی نويسندگان ديگر است.
وی افزود: اين کتاب که در گذشته در نشر اشاره به چاپ اول رسيده بود، به زودی به چاپ مجدد خواهد رسيد. مقالات اين کتاب به مسائل اجتماعی، مقولاتی مربوط به ادبيات و همچنين پديده‌ی سانسور، اختصاص دارد.
درعين حال کتابی هم درباره‌ی زندگی و آثار درويشيان تدوين شده است. اين کتاب که ”شناختنامه‌ی علی اشرف درويشيان“ نام دارد، مانند کتاب اول وی، در ارشاد منتظر مجوز مانده است.
درويشيان گفت: «شناختنامه» مجموعه‌ای از نظرات دوستان و همکاران درباره‌ی من است. درعين حال گفتگوهايی نيز با همسرم درباره‌ی زندگی خصوصی و کارهای ادبی‌ام در اين کتاب گنجانده شده است.
درويشيان درباره‌ی کتاب‌های ديگری که در دست نگارش يا چاپ دارد، گفت: مشغول کار روی پروژه‌ی افسانه‌ها هستم. در اين بخش ”جلد بيستم افسانه‌ها“ کار خواهد شد.
وی افزود: در اين کتاب؛ گفتگوهايی با افرادی که بر افسانه‌ها تامل کرده‌اند و کار تحقيقی درباره‌شان انجام داده‌اند؛ نيز گنجانده می‌شود. درعين حال افسانه‌های ايرانی نيز در کتاب طبقه‌بندی شده است.
اما ”داستان‌های محبوب من“ نام سری کتاب‌هايی است که در آن علی اشرف درويشيان به گزينش و طبقه‌بندی داستان‌هايی که خوانده و پسنديده، پرداخته است. وی گفت: از اين سری جلد هفتم منتشر خواهد شد. اين مجلد به داستان‌هايی که در دهه‌ی هشتاد منتشر شده است، اختصاص دارد.
وی افزود: جلد نهم اين سری به داستان‌نويسان خارجی و جلد دهم به داستان‌های آن دسته از نويسندگان ايرانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند؛ اختصاص خواهد داشت.
علی اشرف درويشيان حتی در بستر بيماری هم به نوشتن داستان ادامه می‌دهد. وی گفت: داستانی کوتاه در دوره‌ی بيماری‌ام نوشته‌ام که اخيرا در مجله سياوشان به چاپ رسيده است، مشغول کار کردن بر يکی دو داستان ديگر نيز هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016