جمعه 30 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود روحانیون به مدارس برای تربیت دینی دانش‌آموزان، ایلنا

مشاور وزير و دبير ستاد همکاري هاي آموزش و پرورش و حوزه علميه از اجراي طرح روحاني مدرسه در مدارس سطح کشور خبر داد و افزود: اين طرح در صورت اعلام آمادگي ائمه جماعات مدارس اجرا مي شود . در اين طرح ”روحاني مدرسه” به نوع تربيت دانش آموزان توجه دارد و تربيت ديني دانش آموزان را در مدارس مديريت مي کند.

حجت الاسلام علي ذوعلم در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به جزئيات جديد طرح اين وزارتخانه براي حضور مستمر و دائمي روحانيون در مدارس اعلام كرد: در حال حاضر پس از بررسي هاي بسيار، به اين نتيجه رسيده ايم كه مشکلات تربیتی دانش آموزان با حضور روحانی مدارس رفع می شود، كه در حال حاضر متاسفانه عدم هماهنگی عوامل مدرسه با یکدیگر مشكلاتي را ايجاد كرده است كه امروزه نماز جماعت بریده‌هایي از این زنجیر است و حضور طلبه و روحانی در نماز جماعت مدارس یک حضور حداقلی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بیان این مطلب که متاسفانه در برخی مدارس نماز جماعت با حضور تعدادی انگشت شمار از دانش آموزان برپا می شود، گفت: کار ما سوری و زوری نیست و تلاش می کنیم که حضور حداقلی امام جماعت به حداکثر برسد.

وي با تاكيد بر اينكه در صورتی که ائمه جماعات مدارس آمادگی خود را اعلام کنند، طرح روحانی مدرسه به اجرا در مي آید، به طوريكه مسئوليت روحانی مدرسه شخصی جدا از مسئولان، مدیر، معاون، مربی پرورشی، مداح و امام جماعت است به این معنا که این روحانی به نوع تربیت دانش آموزان توجه دارد و تربیت دیني دانش آموزان را مدیریت می کند.

وی مدیر مدرسه را راهبر آموزشي و پرورشي مدرسه دانست و اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از مدیران مدارس از نظر ذوق و سلیقه با ما تفاوت دارند و ما نمی توانیم با بخشنامه خواسته های خود را به آنان تحمیل کنیم از این رو باید به دنبال راه کارهای جدید در قالبي کوتاه و بلند مدت باشیم و بتوانيم آنان را با خود همراه كنيم.

وی با تاكيد بر اينكه وجود روحانی مدرسه به ما کمک می کند تا در مدارس تربیت دیني مستمر داشته باشیم و بتوانیم به فرهنگ غربی مدارس غلبه کنیم، اظهار كرد: در حال حاضر اشكالاتي در کار اعزام مبلغ به مدارس وجود دارد كه دانش آموزان این برهه از زمان حسابگر هستند، نباید این باور در میان دانش آموزان تقویت شود که یک روحانی يا مبلغ برای اقامه نماز در مدارس هزینه دریافت می کند، در واقع آموزش و پرورش می بایست این هزینه را در اختیار مرکز اعزام کننده قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016