سه شنبه 9 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير آموزش‌‌ و ‌پرورش: کنکور تا سال آينده قطعا حذف می‌شود، ايلنا

- در کنکور سراسری امسال ميزان تاثير نمرات دانش‌آموزان در کنکور ۲۵ درصد است
- وزارت آموزش و پرورش بيشترين آمادگی را برای حذف کنکور و اجرای قانون دارد
- طرح اصلاح ساختار آموزشی پيش‌بينی است برای حذف تدريجی کنکور


ايلنا: وزير آموزش‌و‌پرورش در حاشيه گردهمايی سراسری معاونين آموزشی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به اينکه کنکور سراسری قطعاً تا سال ۹۰ حذف می‌شود گفت: قانون حذف کنکور مستلزم تلاش تمامی مراجع آموزشی کشور است و در اين ميان وزارت آموزش و پرورش بيشترين آمادگی را برای حذف کنکور و اجرای قانون دارد چرا که معتقديم کنکور سراسری و شکل نادرست اجرای آن در طول سالهای‌ اخير صدمات زيادی را به تعليم و تربيت کشور وارد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حميدرضا حاجی‌بابايی با اشاره به اينکه در کنکور سراسری امسال ميزان تاثير نمرات دانش‌آموزان در کنکور ۲۵ درصد است گفت: در حال حاضر با همکاری سازمان سنجش هر ساله در ميزان و نسبت تاثير نمرات در کنکور سراسری افزايش داريم که اين امر باعث حذف تدريجی کنکور سراسری می‌شود.
وی افزود: حذف مقطع پيش‌دانشگاهی و اضافه شدن سال چهارم دبيرستان که در طرح اصلاح ساختار آموزشی پيش‌بينی شده است مقدمه مناسب و صحيحی برای حذف تدريجی کنکور است و همه اينها طی سالهای آينده اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها دغدغه‌ای به نام کنکور نداشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به واگذاری آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم اظهار داشت: مجلس طی قانونی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای را از آموزش و پرورش به وزارت علوم موافقت کرد که اين امر باعث کوچک‌سازی بدنه آموزش و پرورش و واگذاری آموزش‌های عالی به مرجع اصلی خود در کشور شد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای برای تربيت دانش‌آموزان است نه دانش‌جويان بر همين اساس ما معتقديم که بايد تمامی ظرفيت‌ها و زير ساخت‌های خود را صرف تربيت دانش‌آموزان کنيم که البته اين امر باعث رشد و شکوفايی هرچه بيشتر نظام تعليم و تربيت کشور می‌شود.
وی در پايان تاکيد کرد: اميدواريم با واگذاری اين آموزشکده‌ها به وزارت علوم ديگر شاهد بروز مشکلاتی برای اين دانشجويان نباشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016