شنبه 20 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشایی: بعضی موسیقی را نمی‌فهمند و می‌گویند حرام است!، آتي نيوز

اسفندیار رحیم‌مشایی در جلسه‌ای که با حضور جمعی از هنرمندان استان مركزي که در موزه چهار فصل اراک برگزار شد، با بیان اینکه اگر جامعه‌ای به فرهنگ و هنر بی‌توجه باشد بیمار می‌شود، افزود: بعضی موسیقی را نمی‌شناسند و با کتاب حافظ و سعدی و شاهنامه انس ندارند و عشقی هم در وجودشان پیدا نمی‌شود.

رئيس دفتر رئيس جمهور تصريح كرد: هنر و موسیقی را هنرمند می‌شناسد و قدر می‌داند و اگر جامعه‌ای به ان اهمیت ندهد منزوی و افسرده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه موسیقی‌های انحرافی نیز قطره‌ای از دریای بی‌کران موسیقی هستند، خاطر نشان کرد: اگر موسیقی را از فیلم حذف کنیم دیگر آن فیلم روح ندارد و از دیدنش هم لذتی نمی برید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مشایی افزود: اگر موضوعی را بگویم می‌گویند کفر گفت؛ ولی بعضی موسیقی را درک نمی‌کنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است.

مشايي تصریح کرد: مزاج جامعه عوض شده و مردم چای خارجی را ترجیح می دهند چون به فرهنگ و اصالت جامعه و خواسته‌های جوانان و هنرمندان اهمیت کمتری داده شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی آن‌قدر عبادت می‌کنند که بر عکس از خود خدا غافل می‌شوند، تصريح كرد: خطری بنام عرفان وجود دارد که انتهای آن خدایی نیست بلکه توهم است و آن وقت است که می‌گویند نور دیده‌ایم.

وی خطاب به کسانی که انتقاد پذیر نیستند، اظهار داشت: شما قبله‌ای غلط دارید و موسیقی را هم نمی‌فهمید چون که در فهم و درک دنیای شاعر و هنرمندی عاجزید. شاعری اوج است و چون خودم مهندسم می‌گویم مهندسی کف دریای هنر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016