پنجشنبه 16 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوعيت مجدد دو عنوان کتاب از مهرداد نصرتی (مهرشاعر)

دو عنوان ديگر از کتاب های جديد "مهرداد نصرتی" متخلص به " مهرشاعر" توسط بررسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم غير قابل چاپ اعلام شد.
شاعر اين دو مجموعه می گويد :
از ميان چهار عنوان کتابی که برای صدور مجوز انتشار به ارشاد تحويل داده بودم برای دو عنوان " دنيای عروسکها " و " شب بخير فيلسوف " مجوز صادر شده و دو کتاب ديگر با عناوين " تا دوباره عشق" و " هفت سينی در اوين " بعلت نگاه انتقادی اشعار ، غير قابل چاپ اعلام شد.
وی اضافه کرد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مميزان ارشاد نوشته بودند من در اشعارم از خبرنگاران زندانی در اوين حمايت کرده ام و اين دليل اصلی آنها برای ممنوع الانتشار اعلام کردن اين دو کتاب بوده است.جالب آنکه مسئولين مربوطه حتی حاضر نشدند اين رای خود را به صورت مکتوب به بنده اعلام کنند و اين خود شاهد کار ضد قانونی آنها است.
نصرتی گفت:
به نظر من ، صرف مميزی کتاب توهين به شعور مخاطب است و دقيقا به اين معناست که مردم خود نمی فهمند چه مطالبی را بايد بخوانند فلذا ما بايد برای آنها پدرخواندگی کنيم.برای بنده قابل هضم نيست که چرا يک عده خيال می کنند فقط خودشان می فهمند و بقيه نياز به قیّم دارند.
در کتابهای بنده هرگز هيچ تهمت و افترايی به کسی وجود ندارد . طی بيش از بيست سال فعاليت فرهنگی، خصوصا در زمينه شعر عاشورايی بارها و بارها بعنوان شاعر برگزيده شناخته شده ام . آيا عقل سليم می پذيرد چنين کسی چيزی بنويسد که برای جامعه مضر باشد؟! آيا وقت آن نشده است تا بخود بياييم و بيش از اين فعالان فرهنگی – هنری کشورمان را رنجيده خاطر و سرخورده نکنيم؟!
وی گفت :البته بنده برای آنکه اين امانات ( اشعارم ) را به دست صاحبانشان ( مخاطبان) برسانم نسخه های الکترونيکی اين کتابها را منتشر خواهم کرد اما جا دارد به مسئولين مربوطه بگويم :
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
اين ره که تو می روی به ترکستان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016