پنجشنبه 16 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهرنامه هشتم با تصوير کاتوزيان و پرونده بازرگان

هشتمين شماره مهرنامه با تصوير جلدی از ناصر کاتوزيان استاد حقوق و با اين عنوان که «جمهوری چگونه اسلامی شد؟» انتشار يافت. پرونده ويژه اين شماره مجله مهرنامه نيز به مناسبت سالگرد درگذشت مهدی بازرگان به بررسی آخرين سخنرانی او که موضوع بحث فراوان قرار گرفت و همچنين بررسی انطباق مشی و نگاه فکری و سياسی او با ليبراليسم اختصاص دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گفتگويی با نويد بازرگان فرزند مهندس بازرگان که با ناگفته هايی از زندگی آن مرحوم همراه است و آثاری از فروغ جهانبخش، حسن يوسفی اشکوری، فرزين وحدت، صادق زيباکلام، مقصود فراستخواه، هوشنگ شهابی، علی اکبر مهدی، طيرانی، عليرضا رجايی، مسعود پدرام، منصور هاشمی، سروش دباغ و جلال توکليان از مطالب انتشار يافته در اين بخش از شماره جديد مهرنامه هستند. در پرونده علوم اجتماعی مهرنامه نيز علاوه بر آنکه متن کامل ميزگرد يوسف اباذری و حسين کچوئيان درباره مرگ جامعه شناسی را خواهيد خواند، خواننده مقاله مفصلی از اباذری در تکميل اين بحث و همچنين گفتارها و نوشتارهايی از سعيد حجاريان، عباس کاظمی، علی ميرسپاسی، تقی آزاد ارمکی، حسين قاضيان، حميدرضا جلايی پور، محمو فاضلی و شهرام پرستش خواهيد بود. گفتگوی مفصل مهرنامه با حسين معصومی همدانی درباره گاليله و تاثير علم بر فلسفه و گفتگوهايی با عباس امانت و محمدعلی همايون کاتوزيان درباره نهاد وزارت در ايران باستان و نسبت سلطنت و خلافت از ديگر بخش های خواندنی اين شماره مجله مهرنامه هستند. پرونده هايی درباره تاثير حزب توده بر ادبيات در ايران به مناسبت سالمرگ به آذين، روشنفکری عرب و تاثير گذاری آن بر روشنفکری ايرانی، ويکی ليکس و تحولات جديد در روابط بين الملل، فرانسه و نسبت روشنفکران با جنبش های اعتراضی، و برنامه نويسی درايران از ديروز تا امروز از ديگر موضوعات پرونده های هشتمين شماره مهرنامه به حساب می آيند. همچنين در بخش خبری اين شماره مهرنامه گفتگويی با فريد العطاس جامعه شناس مالزيايی در تهران را خواهيد بود. حسين سيف زاده، فريدون مجلسی، غلامعباس توسلی، عباس عبدی، داوود فيرحی، عباس حقيقت، حسين افخمی، شيدان وثيق، سعيد پيوندی، محسن رنانی، مسعود نيلی، کامران دادخواه و کاميار عابدی از جمله ديگر افرادی هستند که خواننده آثاری از آنها در اين شماره مهرنامه خواهيد بود.
ضميمه نقد و بررسی کتاب مهرنامه نيز با تصوير جلدی از ژان پل سارتر و گفتگويی با حامد فولادوند به مناسبت ترجمه کتاب گفتگوی سيمون دوبووار با سارتر همراه است. در ضميمه کتاب مهرنامه همچنين خواننده پرونده ويژه ای به مناسبت انتشار دانش نامه دانش گستر هستيد که در آن گفتگوهايی با مديران اين مجموعه، سرمايه گذارانش و همچنين علی رامين و کامران فانی که از ويراستاران مجموعه هستند را خواهيد خواند. بخش کتاب ماه ضميمه همچنين حاوی بخش هايی از کتاب استبداد شرقی نوشته ويتفوگل با ترجمه محسن ثلاثی است که از آثار مرجع در جامعه شناسی جوامع شرقی به حساب می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016