شنبه 23 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمقدری: فیلمسازان تلاش بیشتری برای تبیین پیام انقلاب داشته باشند، مهر

معاون سینمایی وزیر ارشاد گفت: اهداف بلند انقلاب اسلامی و آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) عظمتی دارد که شاید تلاش فیلمسازان ما در این سه دهه در مقابل آن خیلی کم بوده باشد.

جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: عرصه‌های فرهنگی و هنری بعد از انقلاب دچار یک تحول اساسی شد و مردم ایران شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این عرصه‌ها طی 3 دهه گذشته بوده‌اند. آنچه بعد از انقلاب در سینمای ایران رخ داد حقیقتاً غیر قابل سنجش با دوران قبل از انقلاب است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: اهداف بلند انقلاب اسلامی و آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) عظمتی دارد که شاید تلاش فیلمسازان در مقابل آن خیلی کم بوده باشد. به هر حال در بعضی از حوزه‌های فرهنگ و هنر به خصوص سینما در طوی 30 سال گذشته گامهای بلندی رو به جلو برداشته شده است. به عنوان مثال حضور در عرصه‌های بین‌المللی و تاثیرگذاری سینمای ایران در ابعاد بین‌الملل در این زمینه مشهود است.

شمقدری گفت: تبیین پیام انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و انعکاس حوادث مهمی که از انقلاب تا کنون اتفاق افتاده است به نظرم کمتر در سینما تبلور یافته است. بدون در نظر گرفتن این دو بخش، سینمای ایران در ابعاد دیگر موفقیتهای بسیاری داشته است. توفیق سینمای دفاع مقدس و سینمایی که به مفاهیم انسانی توجه دارد شاهدی بر این مدعاست. به هر حال سعی داریم با مدیریت جدید حلقه‌های مفقوده فرهنگ انقلاب را در سینمای ایران منعکس کنیم و سینمای ایران آثار ارزشمندی در بخش بین‌الملل و داخلی برای عرضه داشته باشد.

معاون سینمایی وزیر ارشاد در مورد جشنواره فیلم فجر گفت: این جشنواره یک ایستگاه یا فصلی است که سینمای ایران در آن می‌تواند مسیر پیش روی خود را انتخاب کند و برای آن تصمیم بگیرد. امسال نیز سعی کردیم جشنواره با شکوه بیشتری برگزار شود و در عین حال فرصت این را داشتیم که با تماشای فیلم های شرکت کننده در جشنواره بحث آسیب شناسی فیلمها را پی بگیریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016