شنبه 30 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توپولف‌های ايرلاين‌ها زمينگير شدند/ روز مرگ توپولف در ايران، مهر

خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: دوران حيات توپولف در آسمانهای ايران به پايان رسيد تا ديگر شاهد پروازهای اين نوع هواپيماها در ايران نباشيم.
"توپولف ديگر در آسمان ايران نمی‌پرد"، اين پيغام رئيس سازمان هواپيمايی کشوری به شرکتهای هواپيمايی داخلی در چندين ماه اخير بود. امروز شنبه سی‌ام بهمن ماه است و روز مرگ توپولف در ايران.

سرانجام پس از کشمکشهای فراوان و در حالی که ديگر حميد بهبهانی وزير راه و ترابری نيست، توپولف هم از ناوگان حمل و نقل هوايی مسافری ايران استيضاح شد و از بامداد فردا رسما پرواز اين نوع هواپيما در آسمان ايران ممنوع می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از برخی شرکتهای هواپيمايی خصوصی خبر می رسد که توپولف ۱۵۴ چند روزی است که زمين گير شده و ديگر اين نوع هواپيماها به اورهال - تعمييرات اساسی- نرفته اند.

برهمين اساس، ۱۷ فروند هواپيمای توپولف ۱۵۴ شرکتهای هواپيمايی داخلی - ۱۱ فروند ايران اير تور، ۲ فروند کيش اير، سه فروند کاسپين و يک فروند تابان- ابتدا به پارکينگ منتقل شده و در ادامه احتمالا دوباره به کشور سازنده - روسيه - خواهند رفت.

يک احتمال ديگر هم وجود دارد و آن اينکه پيشنهاد وزير سابق راه و ترابری مبنی بر استفاده از توپولف‌ها در حمل و نقل هوايی باری محقق شود.

البته ايران ايرتور پس از ورود دو فروند بوئينگ MD به ناوگان خود، دو فروند توپولف ۱۵۴ را در ماه‌های گذشته از ناوگان خود خارج کرده، ضمن اينکه ۳ فروند توپولف شرکت هواپيمايی ارم که مجوز فعاليتش به حالت تعليق درآمده است، در فرودگاه مهرآباد زمين‌گير است.

در اين ميان، آن چيزی که هم اکنون مهمتر از هر چيزی ديگری است، اينکه آيا با خروج توپولف‌ها از ناوگان هوايی، برنامه ای برای جايگزينی اين نوع هواپيماها داريم و يا اينکه فرودگاه‌های کشور به پارکينگ هواپيماهای استيجاری خارجی تبديل خواهند شد با درجه وابستگی بيشتر از گذشته.

پيش از خروج توپولف‌ها از ناوگان حمل و نقل هوايی، تعداد اين ناوگان بيش از ۲۰۵ فروند اعلام شده بود که با خداحافظی توپولف‌ها ، تعداد ناوگان هم به کمتر از ۱۹۰ فروند کاهش می‌يابد.

البته براساس بررسی‌های انجام شده، به حدود ۵۰۰ فروند هواپيما با سرمايه گذاری ۲۲ ميليارد دلاری تا سال ۱۴۰۴ نياز داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016