چهارشنبه 25 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه‌اندازي تلفن ويژه شكايات تصادفات - قطع خدمات خودرويي رانندگان بالاي 300 هزارتومان بدهي جريمه

ايسنا - رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تشريح برنامه‌هاي ترافيكي پايان سال و ايام تعطيلات نوروز، از برنامه‌هاي ويژه‌ پليس راهور تهران براي پنجشنبه آخر سال و طرح ترافيك ويژه‌ بهشت زهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حسين رحيمي افزود: اسفند ماه جاري با 10 درصد افزايش ترافيك مواجه بوديم كه البته اين ترافيك روان بود.

وي با اشاره به تمهيدات پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در چهارشنبه آخر سال ، تصريح كرد: تمام نيروهاي راهنمايي و رانندگي از ساعت 14 امروز به صورت آماده باش در مي‌آيند تا مقررات در تمامي بزرگراه‌ها، شريان‌هاي اصلي و فرعي اعمال شود. همچنين در اين راستا با خودروهايي كه زمينه‌ساز انسداد معابر شوند و يا هنجارهاي ترافيكي را رعايت نكنند، بدون اغماض برخورد خواهيم كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خودروهايي كه توقف ساكن يا دوبله داشته باشند برخورد مي‌شود

آغاز محدوديت‌هاي تردد در معابر بهشت زهرا(س) از ساعت 4:30 صبح پنجشنبه تا پايان روز جمعه

وي ادامه داد: با توجه به حجم ترافيك در آخرين چهارشنبه سال و برگزاري مراسم ويژه‌ در اين روز، همه شهروندان بايد قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند و چنانچه خودرويي توقف ساكن و يا دوبله داشته باشد، به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش ايسنا، رحيمي درباره اقدامات پليس راهنمايي و رانندگي در پنجشنبه آخر سال و زيارت اهل قبور، تاكيد كرد: برآورد ما اين است كه بيش از 5/2 ميليون نفر به زيارت اهل قبور بروند و بيش از 500 هزار دستگاه خودرو در روز پنجشنبه در محورهاي منتهي به بهشت زهرا (س) تردد خواهند داشت، لذا تدابير ترافيكي ويژه‌ اي براي روزهاي پنجشنبه و جمعه اتخاذ شده است و اين محدوديت‌ها از ساعت 4:30 صبح روز پنجشنبه تا پايان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وي اضافه كرد: پليس راهنمايي و رانندگي با همكاري سازمان بهشت زهرا(س)، پاركينگ‌هاي ويژه‌اي را در حدي كه پاسخگوي مراجعه شهروندان باشد، پيش‌بيني‌ كرده است، همچنين مترو و اتوبوسراني نيز آماده ارائه خدمات حمل و نقل به شهروندان تهراني هستند.

رييس پليس راهور تهران بزرگ در ادامه يكي ديگر از برنامه‌هاي ويژه‌ پنجشنبه آخر سال را نصب بنرها و توزيع بروشورهاي ويژه‌ تردد در قطعات داخل محوطه بهشت زهرا (س) عنوان كرد و ادامه داد: شهروندان قبل از روز پنجشنبه اين بروشورها را مطالعه كنند تا نسبت به خيابان‌ها و مسيرهاي ورود و خروج اطلاعات كامل را كسب كنند.

وي با بيان اين كه در طي روزهاي پنجشنبه و جمعه 140 خيابان بين قطعات بهشت زهرا (س) مسدود خواهد بود، اظهار كرد: مسدود بودن اين خيابان‌ها براي جلوگيري از ترافيك سال‌هاي گذشته در محوطه بهشت زهرا (س) است ، لذا شهروندان به بنرهاي نصب شده در مسيرهاي آزادگان، نواب ، چمران و بسيج توجه داشته باشند تا در مسيريابي ورودي و خروجي‌ها دچار مشكل نشوند.

برخورد با گلفروشي‌هاي خارج از طرح ساماندهي

به گزارش ايسنا، رحيمي در ادامه از ساماندهي گلفروشي‌هاي مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا (س) خبر داد و يادآور شد: امسال براي گلفروشي‌هاي اين مسير مكان‌هاي در نظر گرفته شده است و افرادي كه خارج از مكان‌هاي مشخص شده اقدام به گلفروشي كنند ، جمع‌آوري خواهند شد.

وي در ادامه با اشاره به آغاز سفرهاي نوروزي ، تصريح كرد: سفرهاي نوروزي در تهران از روز پنجشنبه آغاز مي‌شود و پليس راهنمايي و رانندگي بخش زيادي از ماموران خود را در مبادي خروجي قرار داده و تدابير ويژه‌ اي را براي خروج مسافران ، از جمله پاكسازي محورهاي خروجي اتخاذ كرده است.

رييس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به برگزاري مسابقه فوتبال بين استقلال و پيروزي در روز دهم فروردين نيز ، بيان كرد: براي اين روز تدابير ويژه‌ اي اتخاذ شده است و از پارك خودرو در اطراف استاديوم جلوگيري به عمل خواهد آمد.

اعمال تدابير ويژه‌ ترافيكي در روز 13 فروردين

راه‌اندازي تلفن ويژه رسيدگي به شكايات تصادفات

وي همچنين از آماده باش پليس راهنمايي و رانندگي در روز 13 فروردين خبر داد و عنوان كرد: در پارك‌هاي بزرگي نظير «پارك چيتگر» تدابير ويژه‌ ترافيكي اعمال خواهد شد.

رحيمي با بيان اين كه در ايام تعطيلات در بزرگر‌اه‌ها و شريان‌هاي اصلي تهران با افزايش سرعت خودروها مواجه هستيم، ادامه داد: برنامه‌ريزي‌ هاي مفصلي براي تخلفات حادثه‌ساز در اين محورها در نظر گرفته شده است و با تخلفاتي نظير سبقت و سرعت غيرمجاز، لايي‌كشي در ايام تعطيلات به شدت برخورد كرده و خودروي رانندگان خاطي متوقف خواهد شد.

به گزارش ايسنا، وي همچنين از فعاليت شيفت شب پليس راهنمايي و رانندگي در ايام تعطيلات خبر داد و خاطرنشان كرد: طرح برخورد با تخلفات شبانه كه از سه ماه پيش آغاز شده همچنان با شدت و قوت در اين ايام نيز ادامه خواهد داشت.

به گفته رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، استفاده از نيروهاي شيفت شب تاثير بسزايي در كاهش تصادفات در ساعات پاياني شب داشته ، به طوري كه طي 20 روز گذشته يك الي دو نفر در تصادفات شبانه تهران جان خود را از دست داده‌اند.

وي با بيان اين كه سال گذشته تعداد كشته شدگان تهران در بزرگراه‌ها و تخلفات حادثه ساز بالا بوده ، تاكيد كرد : امسال تلاش خواهيم كرد تا اين تخلفات به كمترين ميزان كاهش يابد.

به گزارش ايسنا، رحيمي اظهار كرد: تلفن ويژه‌ اي براي شكايت از دير رسيدن سر صحنه تصادف راه‌اندازي شده است و در صورتي كه واحدهاي گشت پس از 10 دقيقه به سر صحنه تصادف نرسند، شهروندان مي‌توانند با شماره 66926666 تماس حاصل كرده و مراتب را به مركز كنترل فرماندهي راهور تهران بزرگ اعلام كنند.

محروميت خودروهايي با جرايم بيش از 300 هزار تومان از سال 90

ترخيص خوردروهاي توقيف شده تا 29 اسفند جاري

وي همچنين درباره خودروهايي كه توسط پليس و با جرثقيل به پاركينگ منتقل مي‌شوند ، يادآور شد: صاحبان اين خودروها مي‌توانند با شماره پيامك 30005353 اطلاعات مربوطه را دريافت كنند.

رييس پليس راهور تهران بزرگ درباره اجراي طرح زوج و فرد ، نيز اضافه كرد: چنانچه ترافيك در حد عادي باشد از پنجشنبه آخر سال طرح زوج و فرد و طرح ترافيك برداشته مي‌شود ، اما پيش‌بيني‌ مي‌كنيم با توجه به خروج مسافران و سنگين بودن ترافيك از روز شنبه برداشتن طرح ترافيك اعمال شود.

به گزارش ايسنا، به گفته وي از 122 شركت دولتي و غيردولتي كه خودروهاي آن‌ها بيشترين تخلفات را داشته اند و بيش از 15 ميليارد تومان به راهنمايي و رانندگي داشته‌اند ، 22 شركت جرايم خود را پرداخت ‌كرده‌اند.

رحيمي در ادامه تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي كه از سال آينده اجرا مي‌شود ، محروميت خودروهايي با جرايم معوقه بيش از 300 هزار تومان است.

وي در ادامه از افزايش برخورد قاطع با متخلفان از ابتداي سال 90 خبر داد و بيان كرد: بجز خودروهايي كه سرعت و سبقت غيرمجاز داشته‌اند تمامي خودروهاي توقيف شده تا 29 اسفند ماه، ترخيص مي‌شوند.

رييس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفات سال 89 خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون 105 هزار تصادف در شهر تهران رخ داده است كه 84 هزار تصادف خسارتي ، 20 هزار جرحي ، 23 هزار مجروح رانندگان و راكبين بوده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: همچنين از 233 مورد تصادف فوتي در سطح شهر تهران ، 245 نفر در اين تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016