چهارشنبه 25 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بستري شدن دوباره مسعود كيميايي در بيمارستان،

يكي از پرستاران بيمارستان «جم» تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد حال عمومي اين كارگردان گفت:

آقاي كيميايي به دليل بيماري‌شان در بخش سي.سي.يو بستري شده بودند، اما ديروز با بهتر شدن حال عمومي ايشان به بخش منتقل شدند. او اكنون روند درمان با دارو را زيرنظر پزشكان سپري مي‌كند و ترخيص‌اش بنا بر نظر پزشكان خواهد بود.

وي ادامه داد: در كل مي‌توان گفت حال عمومي آقاي كيميايي خوب است.

مسعود كيميايي هفته‌ي گذشته در بيمارستان «دي» تهران به دليل ناراحتي قلبي بستري شد و چند روز بعد مرخص شد اما دوباره در بيمارستان بستري شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايسنا، مسعود كيميايي ـ كارگردان 69 ساله‌ي سينما ـ‌ با ساخت «بيگانه‌ بيا» وارد عرصه فيلم‌سازي شد، با ساخت «قيصر»، فيلمي كه سال گذشته 40ساله شد، روندي از فيلم‌سازي را در پيش گرفت كه جرقه‌هاي اميدواركننده‌اي را براي آينده فيلم‌سازي‌اش رقم زد؛ حتا ابراهيم گلستان كه كم‌تر درباره آثار سينماي ايران نظر مي‌داد، براي اين ساخته كيميايي يادداشتي نوشت و جنبه‌هاي مختلف اين فيلم را بررسي كرد.

كيميايي بعد از ساخت «قيصر» در سال 1348، هر يك يا دو سال، يك فيلم ساخت تا سال 59 كه «خط قرمز» را ساخت و اين فيلم هيچ‌گاه به نمايش درنيامد و تا شش سال بعد فيلم نساخت.

او سرانجام در سال 1365 «تيغ‌ و ابريشم» را ساخت. بعد از ساخت اين فيلم نيز روند فيلم‌سازي‌اش را همانند گذشته هر يك يا دو سال با يك فيلم ادامه داد، تا سال 1378 كه «اعتراض» را ساخت و بعد از آن تا پنج سال فيلمي نساخت.

سرانجام در سال 1383 «سربازهاي جمعه» و دو سال بعد، فيلم «حكم» و يك سال بعد از نمايش «حكم»،«رئيس» را ساخت كه در سال 86 اكران شد.

مسعود كيميايي سال گذشته، «محاكمه در خيابان» را ساخت و امسال با فيلم جديدش «جرم» سيمرغ بهترين فيلم را از جشنواره‌ي فيلم فجر گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016