شنبه 28 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پایان پخش برنامه جام جهان نمای رادیو بی بی سی فارسی به دلیل کمبود بودجه

جمشید برزگر رییس سایت و رادیوی بی بی سی فارسی در مطلبی که در وبلاگ بی بی سی منتشر شده خبر از قطع برنامه مشهور رادیویی جام جهان نما داده است. برزگر در مطلبش نوشته: همان طور که قبلا هم در خبرهای مربوط به تاثیرات کاهش هزینه های بخش جهانی بی بی سی بر بخش فارسی هم توضیح داده بودیم، پخش برنامه های رادیویی شامگاهی ما به زودی متوقف خواهد شد و به جای آن نسخه رادیویی منتخبی از برنامه های تلویزیونی بخش فارسی بی بی سی پخش می شود.

برنامه های رادیویی بامدادی بی بی سی، همچنان به مدت دو ساعت در روز پخش می شود.

بر همین اساس آخرین برنامه رادیویی شامگاهی بی بی سی، روز یکشنبه 29 اسفند 1389 پخش خواهد شد و از روز اول فروردین 1390، به جای برنامه های رادیویی برنامه شامگاهی، منتخبی از آخرین خبرها و گزارش های روز در کنار گزیده ای از برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی در همان ساعات بر روی همان طول موج های برنامه شامگاهی پخش می شود.

به نوشته برزگر، در واقع، شنوندگان برنامه های شامگاهی بی بی سی که به هر دلیلی امکان تماشای برنامه های تلویزیونی را ندارند، می توانند هر شب با گوش سپردن به برنامه یک ساعته شامگاهی، از آخرین خبرها و تحولات روز در ایران و جهان آگاه شوند.

برای آگاهی از ساعت پخش برنامه و نیز طول موج های برنامه های رادیویی بی بی سی می توانید به این صفحه مراجعه کنید (با آغاز ساعات تابستانی در بریتانیا، برنامه های بی بی سی از روز یکشنبه ۲۷ مارس، هفت فرودردین بر روی این طول موج ها پخش خواهد شد.).

درواقع آنچه در حال حاضر متوقف می شود، تولید برنامه های رادیویی برای برنامه شامگاهی رادیو بی بی سی فارسی است. اما حفظ فرکانس ها، این امکان را همواره به ما می دهد که متناسب با شرایط و روند تحولات، چنانچه نیاز باشد بتوانیم بار دیگر با تولید برنامه های رادیویی، شنوندگان را در جریان آخرین اخبار و گزارش های مربوط به ایران و جهان قرار دهیم و بار دیگر پخش برنامه های رادیویی شامگاهی خود را از سر بگیریم.

رادیو شامگاهی بی بی سی فارسی که سال ها به نام "جام جهان نما" پخش شده، یکی از قدیمی ترین برنامه های رادیویی سرویس جهانی بی بی سی است.

طبیعی است که تصمیم برای قطع تولید برنامه های رادیویی شامگاهی، تصمیمی دشوار بوده است؛ اما از آنجا که کاهش هزینه های بخش جهانی بی بی سی، بخش فارسی را نیز در برمی گیرد، به دلایل متعددی قرار شد که تولید برنامه های رادیویی شامگاهی متوقف شود. همزمانی پخش برنامه های تلویزیون و شامگاهی، در این تصمیم گیری بی تاثیر نبوده است.

برزگر همچنین ادامه داده که در مقابل، تلاش ما این است که در آغاز روز و هنگامی که برنامه تلویزیونی نداریم، برنامه های بامدادی خود را تقویت کنیم، تا این برنامه همچنان منبعی اصلی برای کسانی باشد که در آغاز روز در پی آگاهی از رخدادها و خبرها هستند و احتمالا به رسانه های دیگر چون آنلاین دسترسی ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رییس سایت بی بی سی فارسی یادآوری کرده که قصد بی بی سی تقویت هر چه بیشتر وبسایت و پوشش آنلاین است و آنها همه تلاش خود را به کار می برند که با استفاده از همه امکانات، خدمات رسانی سایت خود را در همه زمینه ها، از پوشش لحظه به لحظه رویدادها گرفته تا تحلیل و تفسیر اخبار، از انتشار بیشتر آلبوم های عکس گرفته تا ارایه بهتر و بیشتر گزارش ها و کلیپ های ویدئویی بهبود ببخشند.

برزگر نوشته که راه اندازی صفحه پوشش لحظه به لحظه اخبار، در زمانی که مخاطبان در پی آگاهی سریع از روند حوادث هستند مثل تظاهرات در مصر یا در ایران، تجربه ای موفق بود که با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

بر همین اساس چهره سایت بی بی سی نیز ظاهرا به زودی تغییر خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016