شنبه 28 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض جمال میرصادقی به سانسور و معطلی مجوزها: دیگر کتابی منتشر نمی‌کنم

جمال میرصادقی با اعلام انصراف از چاپ دو کتابش، می‌گوید تا روشن نشدن تکلیف آثارش، دیگر کتابی برای چاپ نمی‌دهد.

این داستان‌نویس پیشکسوت گفت: چند عنوان اثر را مدت‌هاست برای دریافت مجوز فرستاده‌ام؛ اما از آن‌ها خبری نیست. بعد از گذشت یک سال و چند ماه که در انتظار دریافت مجوز رمان «آسمان رنگ رنگ» بودم، اصلاحیه‌های غریبی بر کتاب وارد شد که من عملا از چاپ آن منصرف شدم. این کتاب قرار بود از سوی نشر اشاره منتشر شود. همچنین اثر دیگرم، کتاب تألیفی و انتقادی «زنان داستان‌نویس نسل سوم» است که از سوی نشر مروارید از یک سال پیش برای دریافت مجوز ارسال شده بود. پس از اعلام نظر ارشاد مبنی بر حذف چند داستان و همچنین اعمال اصلاحیه‌هایی بر داستان‌های دیگر، ناگزیر از چاپ این کتاب هم تا زمانی که شرایط این‌گونه باشد، منصرف شدم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او در ادامه عنوان کرد: الآن هم دو رمان دیگر نوشته‌ام که در این وضعیت ترجیح می‌دهم آن‌ها را برای دریافت مجوز ارسال نکنم. رمان‌های «دو چراغ آبی روشن» و «پیش از آن‌که خبر شوی، عاشق شده‌ای» را مدتی است که تألیف کرده‌ام؛ اما می‌بینم در این شرایط کتاب می‌رود و تا یکی دو سال از آن خبری نمی‌شود؛ پس ترجیح می‌دهم آن‌ها را به چاپ نسپرم. ضمن این‌که هنوز تکلیف آثاری که به ناشر داده‌ام، معلوم نیست؛ خب روشن است که نخواهم در این شرایط کتابی چاپ کنم.

میرصادقی یادآور شد که از مدت‌ها پیش، مجموعه داستان «سپیده‌دمان» و کتاب‌های «راهنمای رمان‌نویسی» و «پیشکسوت‌های داستان کوتاه» را در نوبت دریافت مجوز دارد؛ اما از آن‌ها خبری نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016