یکشنبه 14 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رقابت 13 نویسنده برای دریافت جایزه بوکر، مهر

نامزدهای جایزه بین‌المللی بوکر از سوی هیئت علمی آن معرفی شدند که در این فهرست نام فیلیپ راث، آن تیلور، جان لوکاره و فیلیپ پولمن دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، ارزش نقدی این جایزه معتبر ادبی 60 هزار پوند است و 13 نویسنده به عنوان نامزدهای نهایی دریافت آن معرفی شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جایزه معتبر ادبی "من بوکر" هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و یک نویسنده آن را دریافت خواهد کرد. شرط این جایزه برای حضور نویسندگان در چنین رقابت نفسگیری این است که کتاب‌هایشان به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و جایزه نیز - همانند نوبل - به مجموعه آثار نویسنده اهدا خواهد شد.

فیلیپ پولمن نویسنده سه گانه "تجارت سیاه"، فیلیپ راث نویسنده کتاب‌های "خشم" و "یکی مثل همه" و جان لوکاره نویسنده کتاب‌های "خیاط پاناما" و "باغبان وفادار" بیشترین شانس را برای کسب جایزه بوکر 2011 دارند.

از دیگر نامزدهای دریافت این جایزه معتبر ادبی می‌توان به سوو تانگ، آن تیلور، جیمز کِلمن، مرلین رابینسون، دیوید مالوف نویسنده استرالیایی، روهنتن میستری نویسنده هندی، وانگ آن یی نویسنده چینی، امین مالوف نویسنده لبنانی و برنده جایزه گنگور و داچیا ماربانی نمایشنامه نویس ایتالیایی اشاره کرد.

در این میان هم جیمز کلمن سابقه دریافت جایزه بوکر را یک بار (در سال 1994) در کارنامه خود دارد.

برنده جایزه بین‌المللی من بوکر 18 ماه می در چارچوب فستیوال نویسندگان در سیدنی معرفی و مراسم اعطای این جایزه هم 28 ژوئن در لندن برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016