یکشنبه 14 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين جايزه‌ي جهاني سينماي ايران در سال 90 - جايزه ويژه هيات داوران «فريبروگ» براي «لطفا مزاحم نشويد»

ایسنا - فيلم «لطفا مزاحم نشويد» به كارگرداني محسن عبدالوهاب، جايزه ويژه هيات داوران جشنواره فيلم «فريبورگ» را دريافت کرد.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام پخش‌كننده‌ي جهاني فيلم، هيات داوران اين جايزه را به‌واسطه نگاه دقيق و لطيف فيلم، فاصله درست دوربين با شخصيت‌ها و نيز قصه روان مردم عادي در تهران امروز به همراه هفت هزار فرانک سوييس به کارگردان آن اعطا کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جايزه بزرگ جشنواره به فيلم «شاعري» ساخته فيلمساز کره‌اي، لي چانگ دونگ، اختصاص يافت.

بنا بر اين گزارش، فيلم «لطفا مزاحم نشويد» در اولين حضور بين‌المللي خود در پانزدهمين جشنواره فيلم پوسان و در بخش غيررقابتي پنجره‌اي به سينماي آسيا در مهر ماه گذشته به نمايش درآمد و پس از آن در هجدهمين جشنواره فيلم دمشق، جايزه نقره را از آن خود ساخت.

بيست و پنجمين جشنواره فيلم «ماردل‌پلاتا» در آرژانتين، دوازدهمين جشنواره فيلم سينه مانيلا و پانزدهمين جشنواره فيلم کرالا، ميزبان سومين فيلم بلند محسن عبدالوهاب بودند که در کرالا به عنوان فيلم افتتاحيه براي بيش از پنج هزار تماشاگر به نمايش درآمد.

هفتمين جشنواره فيلم دوبي نيز جايزه بهترين فيلم نامه خود را به عبدالوهاب اعطا کرد و در ادامه حضورها، فيلم در سه جشنواره فيلم‌هاي ايراني در بوستون، واشنگتن دي سي و هونولولو در آمريکا به روي پرده رفت.

به گزارش ايسنا،بيست و پنجمين جشنواره فيلم فريبورگ سوييس در روز اختتاميه خود در روز شش فروردين، با اعطاي جايزه ويژه هيات داوران ، اولين جايزه جهاني سينماي ايران در سال 1390 را به کارگردان فيلم داد.

اين فيلم در ادامه حضورهاي خود از تاريخ 4 تا 10 فروردين در سيزدهمين جشنواره فيلم‌هايي که اهميت دارند در آمستردام و در روز 10 فروردين در سينه کلوب ايرانيان ژنو به نمايش درآمد.

فيلم «لطفا مزاحم نشويد» که تاکنون 12 حضور و سه جايزه جهاني داشته، توسط محمد احمدي و با مشارکت مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي تهيه شده و عرضه و پخش بين المللي آن نيز به عهده محمد اطبايي است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016