در همين زمينه
18 فروردین» وقتی منتقدی به خاطر انتقاد از اخراجی ها تهديد می شود، محمد تاجيک، وبلاگ به رنگ ارغوان 11 بهمن» کنارهگيری ناصر صفاريان از داوری فيلمهای جشنواره فجر، ايسنا 20 دی» ناصر صفاريان: ساختار مستندهای من مبتنی بر گفتوگوست، متن بدون سانسور مصاحبه روزنامه شرق با صفاريان، وبلاگ ناصر صفاريان 7 دی» با روايتهايی از احمدرضا احمدی، خاطره پروانه و... چهار فيلم از ناصر صفاريان در بازار ويديويی عرضه شد، ايسنا 9 آبان» ناصر صفاريان: حذف بخشهای مستند، کوتاه از جشنواره فجر اقدام خوبی است مشروط بر اينکه جشنوارههای کوتاه و حقيقت از حالت سفارشی درآيند، ايسنا
بخوانید!
18 فروردین » وقتی منتقدی به خاطر انتقاد از اخراجی ها تهديد می شود، محمد تاجيک، وبلاگ به رنگ ارغوان
18 فروردین » به تاريخ نمی توان دروغ گفت، درباره "اخراجی های ۳"، ناصر صفاريان، روزنامه روزگار 17 فروردین » فرود اضطراری هواپيما در کرمانشاه، موکريان 15 فروردین » وزير ارشاد:عده ای به دنبال نگران کردن متدينين جامعه هستند، ايلنا 15 فروردین » ويرايش نهايی پيشنويس منشور "خانه آزادی بيان"
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! به تاريخ نمی توان دروغ گفت، درباره "اخراجی های ۳"، ناصر صفاريان، روزنامه روزگاردر « اخراجی های ۳ » هيچ جسارتی در ميان نيست و فيلم سازی که در فيلم اولش نيازی به رعايت خط قرمزها نبود و گفتن نا گفتنی ها برايش آزاد، اين بار حرفی را می زند که گفتنش برای همه آزاد است - و حتی لايق تشويق. ولی آن چه مشترک است ميان اين دو فيلم و درکارنامه مسعود ده نمکی، نادرستی روايت است و ناراستی نگاه. ده نمکی فيلم ساز ايدئولوژيکی است که درباره مسايل روز فيلم می سازد. حتی اگر اين گونه بپذيريم که قصد او روايت تاريخ نيست و تنها به دنبال حرف خود است بر بستر واقعيت، اين را نمی شود پذيرفت که - حقيقت- تاريخ شکل نادرستی به خود بگيرد. فراموش نکنيم که صحبت چند قرن پيش اين مملکت يا حرف کشوری دور افتاده و پرت نيست. وقتی رويداد های همين سال های همين سرزمين دستمايه قرار می گيرد، نبايد فراموش شود که اين وقايع هنوز به حافظه تاريخی ملت نرفته تا-احيانا- رنگ ببازد. در فيلم اول اين سه گانه، که داستانش در دهه شصت و زمان جنگ می گذشت، نوازنده ای را می ديديم که در امنيت تمام و آرامش کامل، جلوی يک مسجد می نشست و ساز می زد، و بی هيچ مخالفتی حتی مورد مهر و لطف پيش نماز و بسيجيان مسجد بود. اين ماجرا هر چه بود، واقعيت نبود و روايت نادرستی بود از يک دوره. حالا اين بار، در « اخراجی های ۳ »، اين ناراستی ابعاد گسترده تری به خود گرفته و فيلم ساز - از سر عرق سياسی و نگاه جناحی- طوری از روزهای تازه گذشته اين سرزمين سخن می گويد که حاصلش تحير است از اين همه وارونگی. شايد به گستره اين چند روز و اين چند سال، بتوان روايت نادرستی از تاريخ رقم زد، ولی به کليت تاريخ نمی توان دروغ گفت و هيچ فيلم و هيچ فيلم سازی توان رويايی با تاريخ حقيقی و حقيقت تاريخ را ندارد و نخواهد داشت. روزنامه روزگار - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ Copyright: gooya.com 2016
|