شنبه 3 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نام نويسندگان پرفروش در فهرست تاثيرگذارترين افراد سال ۲۰۱۱، ايسنا

هفته‌نامه‌ی «تايمز» فهرستی ۱۰۰ عنوانی از اسامی افراد تاثيرگذار سال ۲۰۱۱ را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بنا بر رسم هر ساله، هفته‌نامه‌ی «تايمز» فهرستی ۱۰۰ عنوانی را از اسامی تاثيرگذارترين افراد جهان در زمينه‌های مختلف ادبی، فرهنگی، سياسی، هنری و ورزشی تهيه کرده است که در آن نام نويسندگان پرفروش از کشورهای مختلف جهان به چشم می‌خورد.

«جنيفر اگان» نويسنده‌ی آثار پرفروش آمريکايی و برنده‌ی جايزه‌ی پوليتزر به عنوان يکی از ۱۰۰ شخصيت تاثيرگذار جهان در سال جاری ميلادی شناخته شده است. وی نويسنده‌ی ژانرهای رمان و داستان کوتاه است که به عنوان روزنامه‌نگار «نيويورک‌تايمز» فعاليت می‌کند. تاکنون يک مجموعه داستان‌کوتاه و چهار رمان از وی به چاپ رسيده است. رمان «به من نگاه کن» او نامزد جايزه‌ی کتاب ملی آمريکا در سال ۲۰۰۱ شد و کتاب «بازديدی از جوخه‌ی دست و پا چلفتی»‌هايش جايزه‌ی معتبر ادبی «پوليتزر» و جايزه‌ی حلقه‌ی منتقدين ادبی امسال را از آن خود کرد. به زودی سريالی برگرفته از اين اثر او برای پخش از شبکه‌ی «اچ.بی.او» راهی تلويزيون می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از ديگر نويسندگان برجسته که نامش در فهرست هفته‌نامه‌ی «تايمز» به چشم می‌خورد، «ايمی چوا» نويسنده‌ی چينی است. کتاب «سرود جنگ ببر مادر» او که خاطراتش به عنوان يک مادر را روايت کرده است، هفته‌ها در فهرست پرفروش‌ترين آثار ادبی «لس‌آنجلس تايمز» ديده می‌شد.


«جاناتان فرنزن» نويسنده‌ی «آزادی» هم از نويسندگان سرشناسی است که در سال جاری ميلادی جزو برترين‌ شخصيت‌های تاثيرگذار از ديدگاه «تايمز» شناخته شده است. وی نويسنده و مقاله‌نويس آمريکايی است که رمان «اصطلاحات»‌اش جايزه‌ی کتاب ملی آمريکا و نامزدی «پوليتزر» ۲۰۰۲ را برايش به ارمغان آورد. وی در مجله‌ی «نيويورک» فعاليت می‌کند. «آزادی» آخرين رمان او،‌ در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و ماه‌ها او را در صدر فهرست نويسندگان پرفروش‌ترين کتاب‌های آمريکايی نشاند.

از شخصيت‌های ديگر فرهنگی که نامش جزو تاثيرگذارترين افراد جهان است، می‌توان به «جوليان آسانژ» صاحب وب‌سايت جنجالی «ويکی ليکس» اشاره کرد. «ويکی ليکس» سازمانی غيرانتفاعی و بين‌المللی است که به ارسال و افشای اسناد از سوی منابع ناشناس می‌پردازد. وب سايت «ويکی ليکس» که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد توسط انتشارات «سان شاين» اداره می‌شود. «جوليان آسانژ»، يک فعال اينترنتی، به عنوان رئيس اين وب سايت شناخته می‌شود. اين وب‌سايت فعال تاکنون چندين جايزه برنده شده است که شامل جايزه‌ی «رسانه‌های جديد» از طرف مجله «اکونوميست» می‌باشد. «نيويورک ديلی نيوز» نيز «ويکی‌ليکس» را در فهرست وب‌گاه‌هايی که می‌توانند کاملاً اخبار دنيا را تغيير دهند در رتبه اول قرار داده است.

به نوشته‌ی هفته‌نامه‌ی «تايمز»، همچنين در حوزه‌ی رسانه‌ی تلويزيون نام‌های آشنايی چون «متيو وينر» کارگردان، مدير اجرايی و سرپرست نويسندگان سريال پرطرفدار «مردان ديوانه» و «اپرا وينفری» مجری سرشناس تلويزيون در فهرست تاثيرگذارترين افراد سال ۲۰۱۱ به چشم می‌خورد.

«متيو وينر» گارگردان سريال درام آمريکايی «مردان ديوانه» است. اين سريال تا کنون سه بار موفق به کسب عنوان بهترين سريال درام جايزه‌ی امی در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ شده است. تاکنون چهار فصل از اين مجموعه ساخته‌شده است. هر فصل از اين مجموعه‌ی تلويزيونی ۱۳ قسمت است. داستان سريال مربوط به يک بنگاه تبليغاتی در دهه‌ی ۱۹۶۰ در شهر نيويورک است.

«اپرا گيل وينفری» تهيه‌کننده، بازيگر، مجری، مشاور و سرمايه‌گذار خريد و فروش املاک و همچنين از مشهورترين مجری‌های تلويزيونی آمريکايی، و از شخصيت‌های مطرح تلويزيون در جهان به شمار می‌رود. «وينفری» اولين زن ميلياردر سياهپوست در آمريکا محسوب می‌شود و فعاليتهای زيادی در زمينه‌های مختلف انسان‌دوستانه انجام داده‌است. وی در ميان قدرتمندترين افراد جهان در رتبه‌ی ۴۵ قرار دارد و از چنان نفوذ چند‌جانبه‌ای در ميان افکار عمومی آمريکا برخوردار است که با حمايت و جهت‌گيری خود می‌تواند يک کتاب يا رييس‌جمهور را در اين کشور به موفقيت برساند. «اپرا» ثروتمندترين شخص در هاليوود است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016