شنبه 3 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فروش ۴۰ ميليونی نمايشگاه شهرزاد غفاری، نواده ‌کمال الملک در گالری گلستان، ايسنا

نمايشگاه نقاشی خط‌های «شهرزاد غفاری» روز جمعه ـ دوم ارديبهشت‌ماه ـ با فروش ۹ تابلو به قيمت ۴۰ ميليون تومان در گالری گلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، شهرزاد غفاری پس از سال‌ها اقامت در فرانسه ، مالزی و کانادا به ايران بازگشته و اولين نمايشگاه انفرادی خود را در گالری گلستان برگزار می‌کند.

در اين نمايشگاه ۱۴ اثر جديد از غفاری با موضوع عرفانی و برگرفته از اشعار مولاناست. در همان ساعات اوليه روز افتتاحيه از ميان ۱۴ اثر اين نمايشگاه ۹ تابلو به قيمت ۴۰ ميليون تومان به فروش رسيد.

بنا بر اين گزارش،آثار شهرزاد غفاری هميشه با اقبال و فروش خوبی درخارج از کشور مواجه بوده است او اين بار با برگزاری نمايشگاه انفرادی در داخل کشور هم توانست ديد و نظر مخاطبان و هنر دوستان را به آثارش جلب کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




غفاری از ۱۲ سالگی علاقه خود را به هنر نقاشی نشان داده و از همان زمان بصورت جدی آن را دنبال کرده است. او از خاندان غفاری و از تبار صنيع الملک غفاری و کمال الملک غفاری است و سنت ديرينه خانوادگی را که قدمت ۱۵۰ سال دارد را ادامه داده است.

آثار او تجلی تصوف مولانا و ترکيبی از عميق ترين غرايز شخصی هنرمند است. کلمه‌ها همچون استعاره‌های مولانا بر زمينه نقاشی‌های او معلق‌اند. آثار غفاری شوق خاصی را در بيننده ايجاد می‌کند و احساسات فردی را به غليان می‌آورد.

هنرمند در اين مجموعه از بيننده دعوت می‌کند تا از احساسات خود برای درک اثر کمک بگيرد و با ديدی عميق به ماورای کار نظر بياندازد.

شهرزاد غفاری در مورد آثار ارائه شده‌اش در اين نمايشگاه می‌گويد:« اين آثار خط نقاشی است ،اما به عقيده من کارها همپايه نقاشی است. رنگ و خط هر دو با هم در جاهايی سکون و پرتاب دارند. در واقع در اين ماجرا همه چيز با هم و دست به دست هم می‌تواند احساسم را به تصوير کشد. هر يک از کارهای من رمز و راز خود را دارند، به همين دليل من با کلمه‌ها بازی می‌کنم و آرزو دارم بيننده با فکر و روحش به کارهای من نگاه کند.»

او ادامه داد:«در اين تابلوها خط از چهارچوب خودش رهايی پيدا می‌کند و از قالب خودش بيرون می‌آيد. همانند شعرهای مولانا که همين حالت را در انسان بوجود می‌آورد و گاهی اوقات می‌تواند ما را از زمين سوا کند و به عالمی ديگر برد. من خيلی لذت می‌برم اگر مخاطب بتواند تجربه‌ای که من در حين کشيدن اين تابلوها داشته‌ام حس کند. شعر زياد می‌خوانم اما اين طور نيست که اين آثار فقط برگرفته از شعر باشد. الهام اين نقاشی خط‌ها می‌تواند از يک تصوير و حتی يک کلمه باشد و هر چيزی که در طول روز ممکن است برای فرد پيش بيايد.

در اغلب آثار او باندهای نقره‌ای که به صورت عموی و افقی قسمتی از تابلو را در بر گرفته‌اند به چشم می‌خورد که فرم کلمات و رقص رنگ‌ها در اطراف آن می‌تواند جذابيت اثر را دو چندان کند.»

غفاری در اين مورد معتقد است:«اين باندها در واقع همانند رقص سماع گونه‌ای است که از پايين به سمت بالا در حرکت است. اين حرکت به سمت مقصود است که اين مقصود ممکن است برای هر کس متفاوت باشد. در اثری از رنگ قرمز اطراف اين نوار نقره‌ای استفاده کرده‌ام که آن سعی دارد از اين محدوده فرار کند و خود را اسير اين جريان نکند. فکر می‌کنم اين روند درآثارم ادامه داشته باشد اما آدمی هميشه در حال تحول است چيزی از قبل پيش بينی شده نيست و اين خودش در ذهنم نقش می‌بندد. »

شهرزاد غفاری متولد ۱۳۵۱ است . او تحصيلاتش را در رشته طراحی گرافيک در دانشگاه آزاد اسلامی به پايان رسانيد و تاکنون در چندين نمايشگاه گروهی در گالری‌های حنا، گلستان و... شرکت داشته و نمايشگاه‌های متعدد انفرادی در مالزی وکانادا برگزار کرده است.

آثار اخير او توسط مجموعه دارانی از آمريکا، اروپا و خاور ميانه به طور خصوصی گرد آوری شده است.

اين نمايشگاه تا تاريخ هشتم ارديبهشت در گالری گلستان واقع در خيابان دروس ، خيابان کماسايی ، پلاک ۳۴ داير است. علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۴ تا ۸ شب و پنجشنبه ۴ تا ۶ از اين آثار ديدن کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016