شنبه 3 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتايج نظرسنجی گاردين از علاقه‌مندان سينما؛۸۰ درصد مردم به دروغ می‌گويند "پدرخوانده" را ديده‌اند، ايسنا

نتايج يک نظرسنجی نشان می‌دهد، ۸۰ درصد از مدعيان تماشای فيلم «پدرخوانده» آن را نديده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نتايج نظرسنجی انجام شده از علاقه‌مندان سينما که در روزنامه گاردين به چاپ رسيد نشان می‌دهد، از هر پنج طرفدار سينما، چهار نفر به دروغ مدعی ديدن فيلم «پدرخوانده»، اثر معروف فرانسيس فورد کوپولا هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




براساس اين نظرسنجی، طرفدران سينما با ادعای تماشای فيلم «پدرخوانده» قصد دارند ديگران را تحت تاثير قرار دهند. اين فيلم برنده پنچ جايزه گلدن گلوب و نامزد ۱۱ جايزه اسکار بود که جايزه بهترين فيلم، بهترين بازيگر مرد (مارلون براندو) و بهترين فيلم‌نامه را به‌دست آورد.

«پدرخوانده» محصول سال ۱۹۷۲ محصول کمپانی پارامونت است که داستانی جنايی دارد و براساس رمانی از «ماريو پوزو» ساخته شد. ماجرای فيلم بين سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد و داستان فيلم درباره خانواده مافيايی «کورلئونه» است که بازيگران سرشناسی چون «مارلون براندو»، «آل پاچينو»، «روبرت دووال» و «دايان کيتن» در آن نقش‌آفرينی داشته‌اند.

به گزارش روزنامه گاردين، در رتبه دوم اين فهرست فيلم «کازابلانکا» به کارگردانی «مايکل کورتيز» قرار دارد. از هر ۱۰ علاقه‌مند سينما، دونفر مدعی دروغين تماشای اين فيلم هستند. اين فيلم محصول ۱۹۴۲ با هنرنمايی دو بازيگر نامدار تاريخ سينما «همفری بوگارت» و «اينگريد برگمن» ساخته شد که موفق به کسب سه جايزه اسکار، ازجمله بهترين فيلم و کارگردانی شد.

فيلم «راننده تاکسی» ساخته معروف «مارتين اسکورسيزی» هم در مکان سوم قرار دارد. اين فيلم با نقش‌آفرينی «رابرت دنيرو» و «جودی فاستر» نامزد چهار جايزه اسکار بود که در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا شد و دنيرو با اين فيلم تا آستانه کسب جايزه اسکار رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016