شنبه 17 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پخش اذان از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های تهران، مشرق

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دیدار با رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به زودی تمامی تاکسی‌های تهران و اتوبوس ها از طریق گیرنده‌های رادیویی خود نسبت به پخش آوای ملکوتی اذان با صدای بلند اقدام می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در این دیدار که مدیران ناوگان حمل و نقل شهری نیز در آن حضور داشتند، اعلام کرد: تمام توانمندی و ظرفیت حمل و نقل عمومی در بخش‌های مختلف از جمله تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو می‌بایست معطوف به گسترش فرهنگ اقامه نماز شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته به این منظور اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل شهری روزانه 11 میلیون مسافر را در تهران جابه‌جا می‌کند و این حجم انبوه مسافران ظرفیت بالقوه‌ای برای انتقال آموزه‌های اخلاقی و دینی از جمله تبلیغ و ترویج فرهنگ نمازخوانی در جامعه است.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با مسئولان شهرداری تهران در خصوص جهت‌گیری دینی و الهی در مسائل فرهنگی شهرها، افزود: شهردار محترم تهران نیز بر این نکته تأکید دارند و از این رو علاوه بر اقداماتی که از قبل در جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز به عمل آمده مجموعه فعالیت‌های جدیدی نیز در مجموعه‌های چهارگانه حمل و نقل شهری به مورد اجرا گذاشته می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اعلام این که به زودی عموم تاکسی‌های تهران از جمله تاکسی‌های خطی و تاکسی‌های مستقر در فرودگاه‌های حضرت امام (ره) و مهرآباد، راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری هنگام اذان از طریق گیرنده‌های رادیویی خود نسبت به پخش آوای ملکوتی اذان با صدای بلند اقدام می کنند، اظهار کرد: با توجه به تردد 80 هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر با این اقدام صدای اذان به یک باره در کل شهر تهران طنین‌انداز می‌شود.

معاون شهردار تهران با تأکید بر این که مشابه این اتفاق به زودی در 6 هزار دستگاه اتوبوس عمومی و خصوصی و در تمامی خطوط اتوبوسرانی نیز به مورد اجرا در می‌آید، اضافه کرد: علاوه بر این در پایانه‌های اتوبوسرانی نسبت به پخش اذان اقدام می‌شود و این مهم هنگام اذان صبح در اتوبوس‌های خطوط شبانه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که تمامی ایستگاه‌های مترو در مرحله نخست و قطارهای مترو در مرحله بعد نسبت به پخش آوای ملکوتی اذان اقدام می‌کنند، اعلام کرد: موضوع تجهیز تمامی ایستگاه‌ها به نمازخانه و وضوخانه و توسعه نمازخانه‌های موجود با جدیت از سوی شرکت بهره‌برداری مترو دنبال خواهد شد.

تشکری هاشمی پایانه‌های چهارگانه شهر تهران را از دیگر مراکزی بر شمرد که در تمام اوقات شرعی نسبت به پخش اذان از آن‌ها اقدام می‌شود و گفت: علاوه بر این پایانه‌‌های اقماری نیز شاهد پخش اذان خواهند بود، ضمن این که موضوع تجهیز تمام پایانه‌ها به نمازخانه و وضوخانه و توسعه نمازخانه‌های موجود از سوی سازمان پایانه‌‌های مسافربری مورد توجه قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016