سه شنبه 27 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون شهرداري تهران: ديگر پولي از هنرمندان بابت هزينه‌ كفن و دفن دريافت نمي‌شود

ايسنا - معاون امور اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران گفت: شهرداري هزينه كفن و دفن هنرمندان را به بهشت زهرا (س) پرداخت مي‌كند، لذا قطعه هنرمندان «پولي» نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد هادي ايازي در حاشيه نشست خبري وبلاگ‌نويسان حجاب و عفاف و در پاسخ به ايسنا در اين باره گفت: پولي شدن قطعه هنرمندان بر اساس مصوبه هيات مديره بهشت‌زهرا (س) مبني بر دريافت وجه كفن و دفن از تمام متوفي‌ها بود.

وي افزود: در مذاكراتي كه با قاليباف ـ شهردار تهران ـ داشتيم، قرار بر اين شد كه ديگر پولي از هنرمندان دريافت نشود و اين هزينه توسط شهرداري به سازمان بهشت‌زهرا (س) پرداخت ‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي همچنين درباره ادعاي سازمان ميراث فرهنگي مبني بر دعوت نشدن نماينده اين سازمان به كميسون ماده 5، گفت: اعضاي كميسيون مشخص‌اند و توسط دبيرخانه دعوت مي‌شوند و اين‌چنين نيست كه نماينده ميراث فرهنگي دعوت نشود و بلكه ممكن است، در راي‌گيري‌ها نظر آنها لحاظ نشود.

بناهاي موجود در منطقه 12تحت نظر ميراث فرهنگي به فضاهاي بي‌دفاع شهري و مراكز جمع شدن معتادان تبديل شده‌اند

ايازي در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداري در مرمت آثار باستاني همچون "خانه عين‌الدوله"، "حمام نواب"، "بناي فخرالدوله" و غيره عنوان كرد: تعامل شهرداري با سازمان ميراث فرهنگي تعاملي بسيار خوب است و تا آنجايي كه وسعمان برسد، در حمايت از ميراث فرهنگي اقدام مي‌كنيم.

وي در ادامه اظهار كرد: در حال حاضر ميراث و بناهايي كه در منطقه 12 تهران تحت نظر ميراث فرهنگي قرار دارند، به فضاهاي بي‌دفاع شهري و مراكز آسيب‌هاي اجتماعي و جمع شدن معتادان تبديل شده‌اند و بهتر است، ميراث فرهنگي فكري به حال اين بنا كند.

ايازي در ادامه عنوان كرد: براي حل اختلاف نظرها بين ميراث فرهنگي و شهرداري نياز به يك مديريت واحد شهري داريم.

معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري در ادامه در مورد سرنوشت سرقت مجسمه‌ها نيز چنين عنوان كرد:

12 مجسمه‌ جديد قالب‌گيري شده‌ و به زودي نصب مي‌شوند، علاوه بر آن در سال جاري تعداد 60 مجسمه جديد ديگر در سطح شهر تهران نصب مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016