چهارشنبه 4 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت "تاريخ شفاهی ادبيات معاصر"، چاپ دوم شمس لنگرودی؛ سپانلو در انتظار، ايسنا

محمدهاشم اکبريانی از آخرين وضعيت انتشار مجموعه‌ی «تاريخ شفاهی ادبيات معاصر ايران» خبر داد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دبير مجموعه‌ی «تاريخ شفاهی ادبيات معاصر ايران» با اعلام تجديد چاپ کتاب «محمد شمس لنگرودی» از اين مجموعه‌، گفت که چاپ نخست اين کتاب تمام شده است و چاپ دوم آن به زودی از سوی نشر ثالث منتشر می‌شود. گفت‌وگوی اين کتاب را کيوان باژن انجام داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او همچنين از بلاتکليف بودن کتاب «محمدعلی سپانلو» خبر داد و متذکر شد که اين کتاب پيش‌تر غيرقابل چاپ اعلام شد و بعد از مدتی برای تجديد نظر نهايی دوباره ارسال شد و اکنون با گذشت سه ماه، هنوز از صدور مجوز کتاب خبری نيست و بلاتکليف مانده است.

اکبريانی که پيش‌تر هم از تدوين تاريخ شفاهی «سهراب سپهری» خبر داده بود، توضيح داد که اين کتاب در مرحله‌ی پايانی تأليف قرار دارد و کار تدوين آن را فاطمه مدنی و سارا باصبر انجام داده‌اند.

او پيش‌تر در توضيحی درباره‌ی اين کتاب گفته بود که طی سفرهايی به کاشان، با دوستان و آشنايان سهراب سپهری در زادگاهش گفت‌وگو و همچنين از محل سکونت او در کاشان که خانه‌ای در يک باغ است، گزارشی تهيه شده است که در اين کتاب ارائه می‌شود. انجام گفت‌وگو با سه خواهر سهراب سپهری، محمد قرچه‌داغی - خواهرزاده‌ی سهراب سپهری - و ارائه‌ی نامه‌های منتشرنشده‌ی اين شاعر و نقاش از ديگر بخش‌های اين کتاب است. همچنين گفت‌وگو با احمدرضا احمدی، آيدين آغداشلو و چهره‌های ديگری در اين کتاب ارائه خواهد شد.

به گفته‌ی اکبريانی، از اين مجموعه‌ی «تاريخ شفاهی ادبيات معاصر ايران»، کتاب‌های « احمدرضا احمدی» به کوشش محسن فرجی، «سيمين بهبهانی» توسط محمدهاشم اکبريانی، « عبدالله کوثری» توسط عليرضا کيوانی‌نژاد و «احمد پوری» توسط زهرا آرام در مراحل مختلف توليد و چاپ و نشر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016