یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايش ۳۰ پرتره از شمس لنگرودی در ۶۰ سالگی شاعر، مهر

نمايشگاهی از ۳۰ عکس - نقش از محمد شمس لنگرودی شاعر پيشکسوت در ۶۰ سالگی او روز جمعه ۳ دی ماه در نگارخانه "آشيان نقش و مهر " برپا می‌شود.
علی محمد مسيحا شاعر و عکاس با اعلام اين خبر به خبرنگار مهر گفت: اين عکس‌ها پرتره و در ابعاد ۵۰ ×۷۰ است و بيشتر آنها در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۸۹ وعموماً در محيط زندگی آقای شمس لنگرودی گرفته شده است.

مسيحا که خود به عنوان يک شاعر هم فعاليت می‌کند، با اشاره به سابقه آشنايی‌اش با شمس لنگرودی، افزود: در طول فعاليت ادبی‌ام با شعرهای او آشنا و سپس به آنها علاقه‌مند شدم و تصميم گرفتم به پاس تقدير از اين شاعر و به مناسبت ۶۰ سالگی‌اش نمايشگاهی از عکس‌های او برپا کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی به ويژگی اين عکس‌ها اشاره کرد و گفت: اين عکس‌های پرتره بيشتر عکس - نقش است و در واقع من با استفاده از تکنيک‌های نرم‌افزاری و کامپيوتری سعی کرده‌ام عکس‌ها را به نقاشی نزديک کنم.

اين عکاس در عين حال گفت: در هيچ يک از عکس‌ها برخلاف نمايشگاه‌های مشابه شعری از شاعر (شمس لنگرودی) نيست و فعلاً هم قصد فروش آنها را در زمان برپايی نمايشگاه ندارم ولی قصد دارم بعداً آنها در کتابی گرد بياورم و متناسب با هر يک، شعری در صفحه پشت هر عکس درج شود.

به گفته وی اين نمايشگاه ساعت ۱۶ روز ۳ دی در نگارخانه "آشيان نقش و مهر" واقع در ميدان آرژانتين، خيابان بخارست، خيابان ۱۸، بن بست گل محمدی، پلاک ۴ افتتاح می‌شود ولی بازديد برای عموم آن از ۴ تا ۷ دی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ خواهد بود.

محمد شمس لنگرودی در سال ۱۳۲۹ در محله آسيد عبدالله لنگرود به دنيا آمد و در خانواده‌ای مذهبی رشد کرد. پدرش آيت الله جعفر شمس لنگرودی از روحانيان و امام جمعه لنگرود بود. او دوره دبستان و دبيرستان را در لنگرود و دوره دانشگاه را در رشت گذراند.

شمس لنگرودی اولين مجموعه شعر خود را در سال ۱۳۵۵ منتشر کرد اما در دهه ۶۰ بود که به عنوان شاعر معرفی شد. برخی از آثار او عبارتند از: مجموعه شعرهای رفتار تشنگی، در مهتابی دنيا، خاکستر و بانو، جشن ناپيدا، قصيده لبخند چاک چاک، نت‌هايی برای بلبل چوبی، ۵۳ ترانه عاشقانه، باغبان جهنم، ملاح خيابان‌ها، توفانی پنهان شده در نسيم (گزيده شعرها با انتخاب بهاء‌الدين مرشدی) و رمان رژه بر خاک پوک.

تاريخ تحليلی شعر نو و گردباد شور جنون نيز از جمله آثار پژوهشی اين شاعر و محقق به شمار می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016