دوشنبه 16 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جايزه بين‌المللی "عقاب زرين اعتبار و کيفيت" اسپانيا به انتشارات شباويز رسيد، مهر

جايزه بين‌المللی «عقاب زرين اعتبار و کيفيت» در سال ۲۰۱۱ برای نخستين‌بار به انتشارات شباويز به عنوان نخستين ناشر ايرانی که موفق به دريافت اين جايزه شده، تعلق ‌گرفت.

فريده خلعتبری مدير نشر شباويز در گفتگويی با خبرنگار مهر با تاييد خبر اهدای جايزه بين‌المللی «عقاب زرين اعتبار و کيفيت سال ۲۰۱۱» به اين انتشارات گفت: بيست و هفتمين مراسم اعطای جايزه عقاب زرين اعتبار و کيفيت، يکشنبه ۱۷ جولای برابر با ۲۴ تير ماه در هتل مليا کاستيلای مادريد اسپانيا برگزار می‌شود که در اين مراسم عقاب زرين سال ۲۰۱۱ به نشر شباويز تعلق می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: طبق اعلام دبيرخانه اين جايزه بين‌المللی، اين نخستين‌بار در تاريخ ۲۷ ساله اعطای اين جايزه است که يک ايرانی موفق به دريافت آن می‌شود. هيئت داوران جايزه، روز سه‌شنبه ۲۴ ماه می برابر با ۳ خردادماه، در نشست نهايی خود تصميم گرفت که اين جايزه را برای فعاليت‌های فرهنگی - هنری نشر شباويز به مدير اين انتشارات اختصاص دهد.

مدير نشر شباويز درباره اين جايزه توضيح داد: اين جايزه برای نخستين‌بار در سال ۱۹۹۵ به وجود آمد تا بهترين کارآفرينان را که بر اقتصاد جهان اثرگذار بوده‌اند و بازارهای بين‌المللی را به تسخير درآورده‌اند به جهانيان بشناساند و با اعطای عقاب زرين از ديگران متمايز کند.

خلعتبری افزود: در بخشی از بيانيه هيئت داورن آمده است: «جهان امروز به چنان جايگاهی رسيده است که تنها بهترين‌ها را پاس می‌دارد. شباويز با توجهی که به خدمت و کيفيت نشان داده است می‌تواند در بازسازی جامعه جهانی نقش‌آفرين باشد زيرا شباويز به درستی دريافته است کليد موفقيت در مشتری‌مداری است».

شاعر «من هم بازی» درباره نمادی که به عنوان جايزه «عقاب زرين» در نظر گرفته شده است، بيان کرد: اين جايزه مجسمه برنزی دست‌سازی است که همراه ديپلم افتخار به برنده اهدا می‌شود. عقاب زرين دارای شماره ساخت و امضای طراح و سازنده آن است و تاريخ و نام دريافت‌کننده نيز بر آن حک می‌شود.

وی اضافه کرد: برای حضور در اين مراسم بايد ۱۶ جولای (۲۳ تيرماه) در مادريد باشم و در حال برنامه‌ريزی سفر هستم و يک روز پس از مراسم هم به ايران برمی‌گردم.

اين ناشر دليل انتخابش برای دريافت جايزه را اينگونه تشريح کرد: برای آنها حضور در بازارهای بين‌المللی ملاک بوده و از آنجا که کتاب‌های انتشارات شباويز در خيلی از کشورهای جهان به ويژه آسيا و اروپا ترجمه و منتشر می‌شود برای نخستين بار اين جايزه به يک ايرانی تعلق می‌گيرد.

خلعتبری اشاره کرد: ترجمه و چاپ تعداد قابل توجهی از کتاب‌های ما توسط ناشران اسپانيايی، انتخاب يکی از اين کتاب‌ها برای مطالعه در مدارس اسپانيا، انتخاب يکی ديگر از کتاب‌هايمان به عنوان منبع درسی در مدارس مکزيک که ناشر خارجی اين کتاب اسپانيايی بوده است، حضور موفقمان در بازار کتاب کشورهايی چون ايتاليا، آلمان، انگليس و فرانسه، فروش بالغ بر ۱۰۰ عنوان کتاب در آمازون و ... از جمله دلايلی بوده است که احتمالا برای انتخاب در نظر داشته‌اند.

وی در پايان گفت: دريافت اين جايزه برای معرفی بيشتر نشر شباويز در عرصه جهانی موثر است و به ويژه ناشران اسپانيايی تشويق می‌شوند با ما کار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016