یکشنبه 15 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آثار ۱۰ هنرمند برجسته ايرانی در حراج "بونامز" لندن چکش خورد، ايسنا

آثار ۱۰ هنرمند طراز اول ايرانی،‌ اول ژوئن ۲۰۱۱ (۱۱ خرداد۹۰) در حراج بونامز لندن چکش ‌خورد که در ميان عدم توفيق پيشکسوتان، يک اثر از فرهاد مشيری و دو اثر از افشين پيرهاشمی به فروش‌های قابل ملاحظه‌ای دست يافتند.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، اين حراج مختص آثار مدرن و معاصر خاورميانه و آسيای جنوبی بود که در آن ۸۲ اثر از هنرمندان هند، پاکستان، مصر، سريلانکا، عراق، بنگلادش، لبنان و ... در «نيوبونداستريت» لندن به معرض نمايش و فروش گذاشته شد. در اين ميان آثار ۱۰ هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز و عکاس ايرانی نيز ارايه شد هر چند گفته می‌شود تمرکز اصلی اين حراجی بر روی فروش آثار آسيای جنوبی به ويژه هنرمندان هند است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين حراج، آثاری از محمد احصايی، آيدين‌ آغداشلو، ابوالقاسم سعيدی، پرويز تناولی، بهمن جلالی، صادق تبريزی، فرهاد مشيری، رضا درخشانی، شيرين نشاط و افشين پيرهاشمی چکش خورد و در حالی که فرهاد مشيری و افشين پيرهاشمی بالاترين فروش در ميان هنرمندان ايرانی را کسب کردند، آثار هنرمندان پيشکسوت همچون سيد محمد احصايی، ابوالقاسم سعيدی و آيدين آغداشلو فروش نرفت.

در اين دوره از حراج، رکورد قابل توجهی به دست نيامد و گران‌ترين اثر متعلق به «مقبول فداحسين» هنرمند هندی بود که به مبلغ ۱۶۸ هزار پوند به فروش رسيد. رکورد دوم اين حراج نيز توسط همين هنرمند زده شد و رکورد سوم فروش توسط فرهاد مشيری با اثری از مجموعه کوزه‌ها با مبلغ ۷۲ هزار پوند به دست آمد.

افشين پيرهاشمی که جوان‌ترين هنرمند ايرانی حاضر در اين حراجی بود و تنها ايرانی که با دو اثر در اين رقابت حضور داشت، توانست به رکوردهای ۲۴ هزار پوند و ۱۹ هزار و ۲۰۰ پوندی دست يابد. نکته حائز اهميت درباره افشين پيرهاشمی اين است که اثر بسيار کوچک يک در يک او به رکورد ۱۹ هزار و دويست پوندی نائل آمد که می‌تواند يک موفقيت بسيار چشمگير برای اين هنرمند جوان در اروپا به حساب آيد. اين برای چندمين بار در حراج‌های بين‌المللی است که هنر معاصر ايران از هنر مدرن ايرانی پيشی می‌گيرد و موقعيت بهتر خود در فروش‌های بين‌المللی را به اثبات می‌رساند؛ در همين راستا در حراج بونامز فعلی، رسم اول شدن فرهاد مشيری و دوم شدن افشين پيرهاشمی در ميان هنرمندان حاضر در اين رقابت‌های بين‌المللی تکرار شده است.

در حراج بونامز لندن، رضا درخشانی به فروش ۲۲ هزار ۸۰۰ پوندی رسيد. پرويز تناولی نيز با مجسمه از مجموعه «هيچ» به فروش ۲۰ وهزار ۴۰۰ پوندی دست يافت. شيرين نشاط به فروش ۸ هزارو ۴۰۰ پوندی، صادق تبريزی به فروش ۶ هزار و ۶۰۰ پوندی واثر زنده ياد بهمن جلالی به فروش ۲ هزار ۴۰۰ پوندی دست يافتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016