شنبه 21 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قم می‌تواند کتب مورد نیاز کشورهای همسایه را تأمین کند، مهر

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استان قم چون با کشورهای همجوار دارای ارتباطی نزدیک است در این زمینه می‌تواند کتب و نرم‌افزارهای مورد نیاز کشورهایی همچون عراق و پاکستان و برخی کشورهای دیگر را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی بنایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت چاپ استان قم، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: صنعت چاپ قم به خاطر ظرفیت‌هایی که در چاپ و نشر و تولید نرم‌افزارهای کامپیوتری دارد می‌تواند هم در بخش صنعتی و هم در بخش چاپ و نشر در کشور پیشقدم باشد و پروسه چاپ کتاب از ابتدا تا انتها یعنی از زمان ارائه سی‌دی به چاپخانه تا زمان چاپ کتاب و عرضه به کتابفروشی‌ها را انجام دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قم می‌تواند در صنعت چاپ و نشر و خدمات نرم‌افزاری مقدم باشد

نماینده مردم قم افزود: قم به خاطر دارا بودن جایگاه علمی و تاریخی و به لحاظ قرار گیری در قطب فرهنگی کشور، می‌تواند در صنعت چاپ و نشر و خدمات نرم‌افزاری مقدم باشد و از سایر استان‌های کشور پیشی بگیرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در رابطه با فعالیت‌های فرا‌مرزی این صنعت گفت: استان قم چون با کشورهای همجوار دارای ارتباطی نزدیک است در این زمینه می‌تواند کتب و نرم‌افزارهای مورد نیاز کشورهایی همچون عراق و پاکستان و برخی کشورهای دیگر را تأمین کند.

صنعت چاپ در قم باید مورد حمایت قرار گیرد

وی ادامه داد: صنعت چاپ در قم باید مورد حمایت قرار گیرد و اتحادیه چاپ و نشر باید به عنوان اتحادیه‌ای فعال با ارائه برنامه‌ها و طرح‌هایی که به رشد و تکامل این صنعت می‌انجامد، این صنعت را در استان قوی سازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت همه جانبه از چاپ و نشر تأکید کرد و یادآور شد: بانک‌ها و مؤسسات مالی هم باید با ارائه طرح‌های زود‌بازده بخش بودجه این صنعت را تأمین و حمایت کنند، چون این صنعت یکی از افتخارات قم محسوب می‌شود و کاربرد فرهنگی بسیار بالایی در کشور دارد و با اندک توجهی قم را به یکی از شاخص‌های کلان می‌رساند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس عنوان داشت: با حمایت از این صنعت می‌توانیم با تهران رقابت کنیم و در دیدی وسیع حتی از صنعت چاپ و نشر تهران پیشی بگیریم زیرا ظرفیت چاپ و نشر قم در قیاس با تهران چیزی کم ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016