سه شنبه 24 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

16 میلیارد ریال کتاب از سوی معاونت فرهنگی خریداری شد

مهر - معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خرید بیش از 16 میلیارد ریالی کتاب از ناشران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دری گفت: 5871 عنوان کتاب در 387 هزار نسخه به کتابخانه‌های سراسر کشور با اعتباری افزون بر 17.5 اهدا می‌شود.

معاون امور فرهنگی ارشاد همچنین اضافه کرد: در دوماه گذشته 1012عنوان کتاب در650 هزار نسخه با اعتباری افزون بر 35.6 میلیارد ریال خریداری و تحویل انبار معاونت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دری در مجموع اهدای کتاب در دوماه گذشته را بیش از 753 هزار جلد با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که توزیع وتزریق تازه‌های کتاب و کتاب‌های مفید به کتابخانه‌های سراسر کشور موجبات افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و ارتقای سرانه مطالعه در کشور را رقم بزند.

دری همچنین درباره جایزه کتاب‌ سال و فصل با تاکید بر انجام فعالیت‌ها و داوری‌ها بر مدار قانون یادآور شد: داوری کتاب‌های جوایز سال و فصل باید بر اساس ضوابط و شاخص‌های مدون صورت گیرد.

وی برگزاری جایزه کتاب فصل را مقدمه‌ای بر ارزیابی آثار کتاب سال دانست و تصریح کرد: هرچه این جوایز تقویت و آثار قوی‌تری شرکت داده شود قطعا در ارزیابی و داوری جایزه کتاب سال موفق‌تر خواهیم بود.

دری در این جلسه ارزیابی ناشران خصوصی و دولتی را از حیث رقابت نابرابر با یکدیگر نکته مهمی دانست و خواستار راه حل کارشناسانه برای آن و بررسی نقاط ضعف و قوت آن توسط هیئت علمی شد.

معاون امور فرهنگی همچنین از برگزیده شدن و شایسته تقدیر قرار گرفتن بیش از 60 عنوان کتاب در این دوره از جایزه کتاب فصل خبر داد و گفت: کتاب‌های با موضوعات مختلف در بخشهای تالیف٬ تصحیح و ترجمه برگزیده و شایسته تقدیر قرار گرفته‌اند.

دری با اشاره به مهم‌ترین موضوعات برگزیده اضافه کرد: نسخ خطی٬ دین فلسفه اسلامی٬ فلسفه غرب٬ حدیث، فقه و اصول کلام٬ عرفان٬ سیره علوم سیاسی٬ اقتصاد٬ هنر و ادبیات٬ علوم عملی و تاریخ مهم‌ترین موضوعات برگزیده و شایسته تقدیر در این دوره هستند.

وی در پایان با مقایسه آماری شانزدهمین دوره کتاب فصل با سنوات گذشته ادامه داد: از کل آثار منتشر شده 7543 عنوان اثر مورد ارزیابی قرار گرفته و این در حالی است که در پانزدهمین دوره 5302 عنوان کتاب و در دوره دوازدهم 5887 عنوان کتاب داوری شده است.

دری با اشاره به آثار راه یافته به مرحله دوم افزود: امسال در شانزدهمین دوره 247 اثر به مرحله دوم راه یافت؛ در حالی که در پانزدهمین دوره 191 و در دوازدهمین دوره 230 اثر به مرحله دوم راه یافته بود.

وی در پایان یادآور شد: این آمار نشان دهنده آن است که در دوره اخیر نسبت به پانزدهمین دوره 56 ونسبت به دوازدهمین دوره 17 اثر بیشتر به مرحله دوم راه پیدا کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016