چهارشنبه 8 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خاموشی ۱۳ساعته برق "جيرفت" و روستاهای اطراف در گرمای بالای ۴۰ درجه تابستان!؟ ايسنا

شبکه برق نيمی از مشترکان شهر جيرفت و تعداد زيادی از روستاهای اطراف آن، بعد از ظهر سه‌شنبه، ۷ تير، از ساعت ۱۷:۳۰ قطع شد و تا ساعت ۶ بامداد روز چهارشنبه، ۸ تير ادامه داشت که بعد از ۱۳ ساعت خاموشی، به صورت موقت وصل شد!

مهندس "رضا رشيدی"، رييس اداره برق شهرستان جيرفت، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کوير، با تاييد اين مطلب، گفت: متاسفانه بر اثر اتصالی در پست فوق توزيع نيروگاه برق شهرستان جيرفت، شاهد قطع برق و خاموشی بيش از ۱۳ ساعته در بافت قديم شهر - که بيش از نيمی از محلات شهر را شامل می‌شود - و بسياری از روستاهای اين شهرستان بوديم.

وی تصريح کرد: بر اثر خسارات به وجود آمده در پست فوق توزيع نيروگاه ۳۰ مگاواتی جيرفت، برق شهرستان قطع شد که اين امر عامل اصلی بحران روز گذشته در شهرستان جيرفت بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس اداره برق شهرستان جيرفت افزود: با توجه به وسعت خسارت و حساسيت موضوع به دليل گرمای شديد و نياز مردم به برق، تمام توان خود را به کار بستيم تا اين معضل رفع شود ولی متاسفانه به خاطر اينکه تجهيزات پست فوق توزيع نيروگاه، به شدت آسيب ديده بود عملاً کاری از دست ما ساخته نبود.

رشيدی بيان کرد: با اين اوصاف اقدام به عمليات مانور خطوط کرديم که از ساير پستهای برق شهرستان قسمتهايی از شهر را به صورت موقت برق‌دار کنيم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، مبنی بر عدم پاسخگويی بخش اتفاقات اداره برق شهرستان، گفت: وقتی بحرانی به اين وسعت اتفاق می‌افتد قطعاً بسياری از مشترکان با تلفن ۳۰۰۰ تماس می‌گيرند و اين ازدحام ارتباط باعث می‌شود که هميشه تلفن اتفاقات مشغول باشد.

رشيدی افزود: در اتفاقی که ديروز رخ داد بيش از ۱۰ هزار مشترک دارای قطعی برق بودند و اين طبيعی است که تلفن اتفاقات مشغول باشد.

قطع شدن ۱۳ ساعته برق در گرمای بالای ۴۰ درجه تابستان جيرفت، در حالی اتفاق افتاد که محله‌های زيادی از قبيل ميدان معلم، کلينيک، دانشگاه آزاد، صاحب‌آباد، محله برق، اداره راه، ايستگاه کهنوج، مالک‌اشتر، سرجاز و چندين محله پرجمعيت شهر دچار معضل شده بودند.

"بهادر"، يکی از شهروندان محله کلينيک، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، گفت: چرا قطعی برق ۱۳ ساعت بايد رخ دهد؟ آيا مسئولان پيش‌بينی وضعيتهای بحرانی را نکرده‌اند؟

"سليمانی" از ديگر شهروندان جيرفتی گفت: اين انصاف نيست که ما چون در بافت قديم شهر زندگی می‌کنيم هميشه ايام سال بايد مشکل داشته باشيم.

"مقبلی" از شهروندان جيرفت محله اداره راه می‌گويد: مسئولان امر بايد پيش‌بينی چنين وضعيتی را داشته باشند. آيا قطعی ۱۳ ساعته برق آن هم در گرمای ۵۰ درجه توجيه دارد؟

"ابراهيمی"، از شهروندان جيرفتی به خبرنگار ايسنا گفت: اين معضل ما را با بحران جدی مواجه کرد. بچه‌های خردسال ما چه می‌شوند؟ آيا مسئولان خود را به جای ما گذاشته‌اند که بفهمند چه وضعيتی داريم؟

خاموشی و قطعی‌های طولانی، چندساعته و بعضاً بيش از ۱۳ ساعت در شبکه برق، در حالی در شهرستان جيرفت اتفاق می‌افتد که همه ساله شاهد اين اتفاقات هستيم و افت شديد ولتاژ و خاموشيهای مکرر، موضوعی است که هر ساله مردم با آن روبه‌رو هستند. از مسئولان شهرستان جيرفت، استان کرمان و وزارت نيرو انتظار است در صدد رفع اين مشکل باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016