چهارشنبه 29 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بخش‌هايی که از فيلم فريدون جيرانی حذف شد + واکنش کارگردان، سايت ۲۴

فرهنگی - «قصه پريا» آخرين فيلم فريدون جيرانی با حذف صحنه‌ها و ديالوگ‌هايی از سوی ارشاد، مجوز اکران را دريافت کرده است.

به گزارش «۲۴»، آخرين فيلم فريدون جيرانی با عنوان «قصه پريا» که در حال حاضر با بازی «بيژن امکانيان، مصطفی زمانی، مهناز افشار، باران کوثری و ستاره اسکندری» روی پرده سينماهای کشور است، سال گذشته به بخش مسابقه بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر راه نيافت و تنها مجوز حضور در بخش نوعی نگاه را دريافت کرد و با مخالفت فيلم‌ساز و تهيه‌کننده، حتی در بخش جنبی هم نمايش داده نشد، اما حالا با اصلاحيه‌هايی از سوی ارشاد، در فصل تابستان، اکران شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار ما، دو سکانس کليدی از اين فيلم مميزی شده که دو شخصيت اصلی فيلم را به گروه و قشری خاص از جامعه مرتبط می‌کرده است.

«بيژن امکانيان» (هادی مسرور در فيلم) که نقش يک مدير مسئول اصولگرا و محافظه‌کار را ايفا می‌کند، يک «سردار نظامی» است که در صحنه آزاد کردن پسر برادرش و برخورد با سرهنگ آگاهی، ديالوگی بين اين دو ردوبدل می‌شده با اين مضمون: «سردار شما اينجا چيکار می‌کنين؟» که اين ديالوگ از فيلم حذف شده است. اين فرد که با استفاده از رانت برادر شهيدش به نان و نوايی رسيده، در طول فيلم، شخصيت جالبی دارد به طوری که وقتی از سرطان همسرش مطلع می‌شود، تا قبل از مرگ او، همسر ديگری اختيار می‌کند!

همچنين مصطفی زمانی که نقش «سياوش» را در اين فيلم بازی می‌کند، «فرزند شهيد» است! که مادر او در ديالوگی در فيلم او را به روح پدر شهيدش قسم می‌دهد...اين ديالوگ نيز از فيلم حذف شده است تا او فرزند شهيد نباشد!

به گزارش خبرنگار «۲۴» واکنش جيرانی به اين مميزی‌ها نيز قابل تامل است چناچه او معتقد است: «حذف کردن پيشينه و هويت شخصيت ها در سکانس ها به خصوص شخصيت سياوش و هادی مسرور، ابهامات و لطماتی را بر شناخت شخصيت ها و روابط علی و معلولی قصه وارد کرد.» او همچنين در پاسخ به اينکه چطور يک روزنامه‌نگار اصولگرا و معتقد و پايبند به اصول دينی، حاضر می‌شود با دختری ـ مهناز افشار در نقش سروين ـ با طبقه اجتماعی - فرهنگی بسيار متفاوت و ظاهری غير مذهبی ازدواج کند، می‌گويد: «اين افراد اصولا به دنبال چيزهايی هستند که خودشان آنها را نداشته‌اند! و با توجه به طبقه فکری و اعتقادی، برای خودشان بيشتر اينگونه می‌پسندند.»

قصه پريا، داستان دختر جوانی به نام حديث مسرور(باران کوثری) است که علاقه خاصی به پسر عموی خود سياوش مسرور(مصطفی زمانی)دارد اما پس از مدتی متوجه می شود که دختر جوانی(مهناز افشار)در زندگی سياوش وجود دارد و می خواهد زندگی سياوش را تغيير دهد. اين دختر علاوه بر اينکه معتاد است، زياد قيد و بندی در مباحث اخلاقی و اجتماعی نيز ندارد...سياوش مسرور با او ازدواج می‌کند، معتاد می‌شود و ...
فيلم جيرانی با حمايت و سرمايه‌گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ساخته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016