سه شنبه 11 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده سينمای ايران در اسکار شهريور معرفی می‌شود، ايلنا

امير اسفندياری مسوليت دعوت از سينماگران عضو گروه انتخاب فيلم برای اسکار را برعهده دارد. فهرستی از فيلم‌های شاخص نمايش داده شد از مهر ۸۹ تا شهريور ۹۰ برای انتخاب نماينده سينمای ايران در اسکار تهيه شده است.


ايلنا: به‌دنبال حکم معاونت سينمايی به سيداحمد مير علايی(مديرعامل بنياد سينمايی فارابی) مبنی بر تشکيل يک کارگروه ۹ نفره ويژه برای معرفی نماينده ايران برای مراسم اسکار، وی جزييات بيشتری از نحوه فعاليت کميته معرفی نماينده ايران به اسکاررا بيان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سيداحمد ميرعلايی در گفتگو با خبرنگار ايلنا اظهار داشت: با احترام به همه سينماگران کشور؛ به امير اسفندياری(معاون امور بين‌المللی فارابی) ماموريت داده شد تا با تشکيل يک گروه ۹ نفره؛ نماينده ايران برای مراسم اسکار ۲۰۱۲ را انتخاب کند.
وی با اشاره به روند انتخاب سينماگران عضو اين گروه افزود: اعضای اين گروه بايد از سينماگران فعال و مطرح کشور باشند و بتوان به نظر آنها استناد کرد. همچنين نبايد اثری از اعضائ اين گروه در فهرست فيلم‌های منتخب حضور داشته باشد.
ميرعلايی ادامه داد: امير اسفندياری؛ فهرستی از فيلم‌های شاخص اکران شده از مهرماه سال ۸۹ تا پايان شهريور ۹۰ را آماده کرده است تا توسط اين گروه ديده شود.
ميرعلايی با اشاره به اينکه بدنبال آن هستيم تا اين جلسات زودتر آغاز شود، گفت: با احترام به همه سينماگران کشور؛ برای گروهی ازسينماگران دعوت‌نامه فرستاده می‌شود و افرادی که حضور در اين کار گروه را قبول کنند، براساس اولويت دعوت می‌شوند. بايد تمامی ‌اعضا؛ همه فيلم‌های مطرح در فهرست را ديده باشند حتی اگر بعضی ازآنها فيلمی را نديده باشند؛ شرايطی را برای آنها فراهم می‌کنيم تا فيلم را ببينند.
وی ادامه داد: در مدت يک الی دو هفته بعداز آنکه تمامی ‌فيلم‌ها توسط تمامی ‌اعضای گروه ديده شد، جلسات رای‌گيری و نظردهی تشکيل می‌شود و درنهايت شهريورماه نماينده ايران برای مراسم اسکار معرفی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016