چهارشنبه 2 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش لوموند از “جدايی نادر از سيمين”: سورپرايز تابستانی سينمای فرانسه، کلمه

روزنامه لوموند ـ چاپ پاريس ـ در گزارشی به قلم «سوفی والون» با تيتر «يک جدايی شگفت‌انگيز، عامل موفقيت سينمای ايران» درباره‌ی جديدترين ساخته‌ی اصغر فرهادی نوشت.

در ابتدای اين گزارش که روز گذشته منتشر شده،آمده است:«فيلم «جدايی نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادی سورپرايز تابستانی سينما است. اين فيلم که از روز هشتم ژوئن نمايش خود را در فرانسه آغاز کرده است تاکنون بيش از ۸۰۰ هزار تماشاگر را به سينماها کشانده است و در دوازدهمين هفته اکران توانسته به موفقيتی بيش از آنچه پيش‌بينی می‌شد، ‌دست پيدا کند.»

لوموند در ادامه آورده است: «فيلم‌های ديگر کارگردانان بزرگ ايران چون کيارستمی و پناهی که در جشنواره‌های جهانی بيشتر از فرهادی نيز جايزه گرفته‌اند، به‌ندرت به آمار ۱۵۰ هزار تماشاگر در فرانسه دست يافته‌اند و اين درحاليست که نمايش فيلم فرهادی همچنان ادامه دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين روزنامه پرتيراژ فرانسوی با اشاره به اعطای جايزه خرس طلا بهترين فيلم و دو خرس نقره‌ای بهترين بازيگری جشنواره برلين به «جدايی نادر از سيمين»، پيش بينی کرد شمار تماشاگران اين فيلم در فرانسه در پايان ماه سپتامبر از يک ميليون نفر خواهد گذشت.

در ادامه اين گزارش آمده است: «درحاليکه بسياری از فيلم‌های کوچک در پايان هفته دوم و چهارم نمايش از سينماهای فرانسه برداشته می‌شوند اما «جدايی نادر از سيمين» توانست تعداد سالن‌های نمايش خود را از ۱۰۵ در ماه ژوئن به ۲۵۰ سالن افزايش دهد. اين يک اتفاق بسيار نادر برای فيلم‌های ايرانی است.»

لوموند در اين گزارش با اشاره به اکران موفقيت‌آميز «جدايی نادر از سيمين» در ديگر کشورهای اروپايی آورده است: «در بلژيک تنها ۹ سالن نمايش در اختيار اين فيلم است، با اين حال ۳۰ هزار نفر به تماشای آن رفته‌اند. در انگليس ۶۰ هزار نفر تنها در ۲۶ سالن به تماشای اين فيلم نشسته‌اند. در آلمان نيز با اينکه کمتر از يک ماه از اکران اين فيلم در ۵۵ سالن می‌گذرد، اما ۱۰۰ هزار نفر تاکنون به تماشای اين فيلم نشستند.»

اين روزنامه فرانسوی در پايان گزارش خود می‌نويسد: «جدايی نادر از سيمين» در ۷۰ کشور دنيا نمايش خواهد يافت و کمپانی سونی که اواخر سپتامبر اين فيلم را به پرده سينماهای آمريکا خواهد برد، اميدوار است تا يکی از نامزدهای جايزه اسکار بهترين فيلم خارجی باشد.»

«جدايی نادر از سيمين» که اخيرا برای نمايش در جشنواره‌های فيلم در فنلاند، ژاپن، نروژ و نيويورک آمريکا انتخاب شده است، تاکنون درجشنواره‌های برلين، هنگ کنگ، بوينس‌آيرس، بخارست، ترانسيلوانيا و استانبول به نمايش درآمده است.

اين فيلم طی هفته‌ها و ماههای قبل جايزه بزرگ بهترين فيلم بخش مسابقه جشنواره‌ سن پترزبورگ روسيه، جايزه اول جشنواره‌ «زردآلوی طلايی» ارمنستان و جايزه‌ اول جشنواره‌ کرواسی را دريافت کرده است.

جديدترين ساخته‌ اصغر فرهادی که از ۳۰ سپتامبر (۹ دی) در سينماهای آمريکا به نمايش درخواهد آمد، از روز ۲۵ خرداد در بلژيک، دوم تير در تايلند و ۲۰ مرداد در هلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از هشتم سپتامبر (۱۷ شهريور) در سينماهای سوئيس نمايش خواهد داشت.

«جدايی نادر از سيمين» در ادامه‌ اکران جهانی، از روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) به‌طور هم‌زمان در ايتاليا و نروژ نمايش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز ۶ ژانويه سال آينده ميلادی (۱۶ دی) در سينماهای برزيل نمايش خود را آغاز خواهد کرد.

اين فيلم با بازی ليلا حاتمی، شهاب حسينی، پيمان معادی، ساره بيات، سارينا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کريمی، شيرين يزدان بخش، کيميا حسينی و با حضور مريلا زارعی روايت می‌شود.

روزنامه‌ی «لوموند» فرانسه «فيلم «جدايی نادر از سيمين» را سورپرايز تابستانی سينمای اين کشور» توصيف کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016