چهارشنبه 2 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"مرغ با آلو"، دستپخت مرجان ساتراپی با بازيگری گلشيفته فراهانی، الهام. ر، شهرزاد نيوز


گلشيفته فراهانی - عکس از گتی فيلم- برگرفته از صفحه فيس بوکی فيلم مرغ با آلو


"مرغ با آلو" عنوان فيلمی به کارگردانی مرجان ساتراپی و "وينست پارانو" است. فيلم بر اساس کتابی به همين نام از مرجان ساتراپی است که در سال ۲۰۰۴ در پاريس منتشر شد. اين کتاب ساتراپی نيز همانند کتاب قبلی اش پرسپوليس، داستان مصور است. در اين فيلم علاوه بر چند بازيگر فرانسوی، ايتاليايی و آمريکايی، گلشيفته فراهانی، هنرپيشه ايرانی مقيم فرانسه، نيز بازی می کند.

شهرزاد نيوز: "مرغ با آلو" عنوان فيلمی به کارگردانی مرجان ساتراپی و "وينست پارانو" است. فيلم بر اساس کتابی به همين نام از مرجان ساتراپی است که در سال ۲۰۰۴ در پاريس منتشر شد. اين کتاب ساتراپی نيز همانند کتاب قبلی اش پرسپوليس، داستان مصور است. در اين فيلم علاوه بر چند بازيگر فرانسوی، ايتاليايی و آمريکايی، گلشيفته فراهانی هنرپيشه ايرانی مقيم فرانسه نيز بازی می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




موضوع فيلم تراژيک - کمدی مرغ با آلو زندگی ناصرعلی خان ، يک نوازنده تار است. عقربه زمانی فيلم روی زمستان سال ۱۳۳۷ ( ۱۹۵۸ ميلادی) قرار دارد و داستان در ايران اتفاق می افتد. او در خيابان با زنی به نام "ايران " روبرو می شود اما آن زن او رابه جا نمی آورد. به دنبال اين روبرويی، ناصرعلی خان با همسرش يک درگيری لفظی پيدا می کند و در جريان اين مشاجره، تارش می شکند. ناصرعلی خان به دنبال تار ديگری می گردد، اما جايگزينی برای تارش پيدا نمی يابد. تصميم به مرگ می گيرد. فيلم ماجرای هفت روز آخر زندگی اين نوازنده است که از قضا دايی نويسنده داستان نيز هست. بيننده در جريان اين روزها با زندگی ناصرعلی خان ، گذشته اش و آرزوهايی که برای فرزندش دارد، آشنا می شود.

در اين فيلم گلشيفته فراهانی نقش "ايران" را بازی می کند. ساير پرسوناژهای فيلم، عبارتند از: هوشنگ، عبدی، ليلا، ناصرعلی خان، فرنگيس، مادر ناصرعلی خان و عزرائيل.

مرجان ساتراپی و وينسنت در فستيوال کن در سال ۲۰۱۰ خبر ساخت اين فيلم را طی مصاحبه ای به خبرگزاری ها اعلام کردند. در اين گفتگوی مطبوعاتی ساتراپی گفته بود با اين که موضوع فيلم در ايران اتفاق می افتد اما با توجه به اين که هنرپيشنه های بين المللی در آن بازی می کنند، آن را يک فيلم و محصول بين المللی می داند. اين فيلم در ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۱ (آذر ماه ۱۳۹۰) اکران می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016