چهارشنبه 23 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر انيميشن ايران برای نمايش آثارش به آمريکا می‌رود، ايلنا

زرين‌کلک از نمايش آثارش در دانشگاه‌های مختلف آمريکا خبر داد. سه گانه‌‌ی او که خطاب به جامعه‌ی بين‌الملل و زيرسوال بردن سازمان ملل و نقد جنگ افروزی‌ها و خيانت‌های آنان است، از ۲۴ سپتامبر تا ۱۵ نوامبر نمايش داده می‌شود.


ايلنا: نورالدين زرين کلک از نمايش آثارش در دانشگاه ملی لس‌آنجلس، دانشگاه ارواين شهر کانتی و دانشگاه کلورادو آمريکا خبر داد و گفت: انيميشن‌های سه گانه‌ام از روز ۲۴ سپتامبر تا ۱۵ نوامبر(اول مهر تا ۲۴ آبان ماه) در شهرهای مختلف آمريکا نمايش داده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين انيماتور و تصويرگر کتاب کودک در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اين خبر افزود: طی اين روزها ابتدا در دانشگاه ملی لس‌آنجلس از روز ۲۵ تا ۲۹ سپتامبر (اول تا ۶ مهرماه) فيلم‌های انيميشن سه‌گانه‌ی دنيای ديوانه، ابرقدرت‌ها و بنی‌آدم که مفهومی ضدجنگ دارند، به نمايش درمی‌آيد. همچنين اين دانشگاه درکنار برگزاری يک ورک‌شاپ، تمام آثاری که تا به حال ساخته‌ام را به نمايش می‌گذارند.

وی در ادامه گفت: پس از اين نيز در دانشگاه ارواين در شهر کانتی(در جنوب لس‌آنجلس) و دانشگاه کلورادو؛ آثارم به نمايش درمی‌آيد. البته پس از حضورم در آمريکا قرار است برنامه‌ای برپا شود تا اين آثار در جزاير کارائيب و شهر سنديگو نيز درمعرض ديد قرار گيرد.

پدر انيميشن ايران، حضور خودش را در آمريکا را مسبوق به سابقه دانست و گفت: پيش از اين در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ و همچنين طی دهه‌ی اول سال ۲۰۰۰ دانشگاه ucla و دانشگاه ملی لس‌آنجلس( usc) آثارم را با برگزاری يک جلسه‌ی پرسش و پاسخ به نمايش گذاشته‌اند.

زرين کلک، انيميشن‌های سه‌گانه‌ی خود را اينگونه تشريح کرد و گفت: اين فيلم‌ها خطاب به جامعه‌ی بين‌الملل و زير سوال بردن سازمان ملل متحد است. اين سه‌گانه در اصل يک بيانيه برای زير سوال بردن عملکرد نماينده‌ی کشورهای مختلف به عنوان نمايندگان ملت‌ها در اين سازمان بين‌المللی است. در اين فيلم‌ها جنگ افروزی‌ها و خيانت‌های اين نمايندگان مطرح شده است.

نورالدين زرين‌کلک، نويسنده و نگارگر کتاب کودک، فيلم‌ساز انيميشن، مشهور به پدر انيميشن ايران، از سال ۱۳۴۹ عضو انجمن جهانی فيلمسازان انيميشن (آسيفا) و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ رياست اين انجمن را برعهده داشت. وی تاکنون انيميشن‌های بسياری را ساخته و جوايز جهانی زيادی را هم با کتاب‌ها و انيميشن‌هايش از آن خود و ايران کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016