سه شنبه 5 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۳۵ ميليون نفر در کشور ميانسال هستند، مهر

مديرکل دفتر سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت گفت: جمعيت ميانسالان که بين سنين ‌٢٥ تا ‌٦٠ سال است حدود ‌٣٥ ميليون نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعيل مطلق اظهار داشت: اداره ميانسالان وزارت بهداشت با همکاری ساير ادارات دو برنامه را در دستور کار خود قرار داده که ارائه بسته خدمتی برای ميانسالان سالم يکی از اين اقدامات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در اين باره افزود: اداره ميانسالان وزارت بهداشت، بسته خدمتی را با همکاری معاونت درمان و معاونت آموزشی تدوين کرده و برای ميانسال بيمار در نظر گرفته است که در اين بسته به پيشگيری اوليه (خود مراقبتی) و ثانويه سالمندان توجه شده و عمده ترين فعاليت آن ارجاع آنها به سطوح بالاتر است.

به گفته دکتر مطلق، امسال بيشترين برنامه‌ها درخصوص فعاليت‌های فيزيکی ميانسالان است که با همکاری ساير ادارات، شهرداری، تربيت بدنی و وزارت کشور و آموزش و پرورش انجام می شود.

وی تأکيد کرد: محدود کردن نمک در سفره‌های خانواده‌ ها به خصوص برای ميانسالان مهمترين برنامه اين دفتر است که برای رسيدن به اين هدف از ‌٣٠ دانشگاه دعوت شد تا اين برنامه از سال آينده در کل کشور پياده شود.

مطلق در ادامه با اشاره به اين که جمعيت زن ميانسال که يائسه هستند ‌٥/٣ ميليون نفر است، گفت: برنامه ديگری که در اين اداره در حال پيگيری است و به صورت پايلوت سال گذشته در ‌٤ دانشگاه و امسال در ‌٣٠ دانشگاه اجرا شده، شيوه آموزش‌های لازم برای زنان و مردان يائسه است که در مردان بيشتر بحث خود مراقبتی و در زنان بحث پيشگيری اوليه و ثانويه مطرح است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016